با نوشیدن قهوه با بیماری مقابله کنید

با نوشیدن قهوه با بیماری مقابله کنید

 

اکثر بیماری ها با نوشیدن قهوه درمان خواهند شد امراضی مانند سنگ کیسه‌صفرا و دیابت نوع۲ را می توانید با کمک این نوشیدنی از میان بردارید.نوشیدن منظم قهوه می تواند به افزایش سلامت جسمی شما کمک زیادی بکند اگر می خواهید از شر خستگی و افسردگی رها شوید بهتر است خود را به یک فنجان قهوه مهمان کنید.

بیش از سه‌چهارم مردم جهان قهوه می‌خورند و بیش از نیمی از مردم جهان، هر روز از این نوشیدنی استفاده می‌کنند. متخصصان بر سر این‌که استفاده خیلی زیاد از قهوه چه خطراتی می‌تواند داشته باشد، اختلاف نظر دارند. برای همین توصیه می‌کنند که ۲ یا ۳ فنجان قهوه در روز کافی است و نباید بیشتر از این مقدار مصرف کرد.قهوه‌های بوداده حدود ۱۱۵ میلی‌گرم در هر فنجان کافئین دارند. همین مقدار قهوه در قهوه‌‌جوش‌های خانگی، ۸۰ میلی‌گرم کافئین دارد. قهوه‌های فوری هم حدود ۶۵ میلی‌گرم در هر فنجان، کافئین دارند.نوشیدن زیاد قهوه، ضربان قلب را تندتر می‌کند و فشار خون را بالا می‌برد. اما نوشیدن به اندازه قهوه واقعا می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. قهوه کافئین‌دار از بیماری سنگ کیسه‌صفرا جلوگیری می‌کند. افرادی که به‌طور منظم و به اندازه درست قهوه می‌خورند، کم‌تر احتمال دارد به دیابت نوع ۲ مبتلا شوند.

بهترین مکان برای نگهداری قهوه، گذاشتن آن در یک پاکت خالی از هوا یا در شیشه یا سرامیک، در یک جای تاریک و خنک است. رطوبت باعث از دست رفتن کیفیت قهوه می‌شود. بنابراین گذاشتن قهوه در یخچال یا فریزر انتخاب مناسبی نیست.قهوه بیش از هر منبع غذایی دیگری، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید است و حتی میزان آنتی‌اکسیدان قهوه از سبزیجات و میوه‌ها هم بیشتر است. به همین دلیل است که نوشیدن منظم قهوه در طولانی‌مدت می‌تواند از سلامت سلول‌های بدن محافظت کند.

بررسی و پژوهش های علمی در عصر ما، افزون بر موارد یاد شده  ثابت کرده است که مصرف قهوه باعث هوشیاری مغز و اعصاب می شود،خستگی عضلات و ماهیچه ها را برطرف می کند ، اشتها را کاهش می دهد ( که این خود مانع از  بروز چاقی می شود )، یبوست را از میان می برد، ماهیچه های شش را شل می کند( که باعث سهولت در امر تنفس می شود) ، به دلیل رفع خستگی، زمان و میزان فعالیت را افزایش می دهد، برهمکاری عضلات چشم می افزاید( مهارت و دقت در کارها را افزایش می دهد)، مرکز تفکر را تحریک می کند( لذا بر قدرت قضاوت و نیروی حافظه می افزاید)، به انسان تیزهوشی همراه با آرامش می دهد ، و گاهی در بعضی افراد عامل تحریک قوای شهوانی می شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.