بررسی انواع درماتیت پوستی

بررسی انواع درماتیت پوستی

می خواهیم در این بخش به انواع درماتیت پوستی اشاره کنیم. درماتیت عصبی و درماتیت شوره ای در این بخش مورد بررسی قرار خواهند گرفت، بهتر است از خاراندن این عارضه ها خودداری کنید. این عارضه ها در نقاط مختلف بدن می توانند ایجاد شوند و مشکلات و ناراحتی های پوستی زیادی برای مبتلایان ایجاد کنند.

به گفته متخصصان، درمان اصلی برای درماتیت عصبی، خودداری از خاراندن پوست است. البته داروهای استروئیدی که روی پوست مالیده می‌شوند، می‌توانند به درمان علائم این نوع از اگزما کمک کنند. نکته دیگر این است که وقتی درماتیت عصبی روی پوست سر تاثیر می‌گذارد، درمان آن ممکن است سخت‌تر شود. در این نوع موارد،ممکن است فرد به داروی استروئدی خاص به‌نام پردنیزون نیاز داشته باشد که از نوع خوراکی است. درماتیت شوره‌ای همان نوعی از اگزما است که با عنوان شوره سر شناخته می‌شود. این نوع درماتیت در بین نوزادان، روی پوست سر آن‌ها بروز پیدا می‌کند و در بین بزرگسالان در نقاط خاصی از بدن مثل ابرو، دو طرف بینی،پشت گوش، کشاله ران و وسط قفسه سینه.

درماتیت شوره‌ای باعث پوسته‌پوسته شدن پوست می‌شود و این وضعیت ممکن است بر اثر رشد بیش از حد نوعی مخمر به وجود بیاید که معمولا در نقاط ذکر شده، به حیات خود ادامه می‌دهند. از طرف دیگر، ممکن است به دلیل رشد بیش از حد و از بین رفتن سریع سلول‌های پوست سر اتفاق بیافتد. درمان این نوع درماتیت،به‌خصوص در میان کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مثل مبتلایان به ایدز، می‌تواند سخت باشد. درمان درماتیت شوره‌ای در بین نوزادان و بزرگسالان، تفاوت‌های زیادی دارد. در هر صورت، روش‌های درمانی این نوع اگزما، شامل این موارد می‌شود: استفاده از شامپوهای حاوی اسید سالیسیلیک، سولفید سلنیوم، روی پریتیون؛ درمان‌های ضدقارچی یا لوسیون‌های استروئیدی که روی ناحیه آسیب‌دیده مالیده می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *