بررسی بیماری دیابت با برخی روش های ساده

بررسی بیماری دیابت با برخی روش های ساده

دیابت امروزه از شایع ترین بیماری ها در مردم جوامع مختلف به شمار می رود. اگر می خواهید مانع ابتلا به دیابت شوید بهتر است با عوامل تشدید کننده این بیماری در بدنتان آشنا شوید. با کمک آزمایش قند خون و دقت به برخی علائم مهم در بدن می توانید پی به این عارضه خطرناک ببرید.

بخش قابل توجهی از مردم جهان، از جمله یک‌سوم از آمریکایی‌ها، به بیماری دیابت مبتلا هستند، اما از این مساله هیچ اطلاعی ندارند. دیابت کنترل‌نشده می‌تواند به بروز سکته مغزی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و بیماری‌های کلیوی منجر شود. حتی به‌وجود آمدن آسیب‌های ناشی از دیابت کنترل‌نشده در عروق خونی شبکیه چشم می‌تواند به نابینایی فرد بیمار ختم شود. انواع آسیب‌های عصبی نیز از عوارض دیگر بیماری دیابت کنترل‌نشده هستند. ما نباید اجازه بدهیم که چنین مشکلاتی به‌وجود بیایند.

خوش‌بختانه بیماری دیابت، خصوصا اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، قابل کنترل است و می‌توان از بروز عوارض آن نیز جلوگیری کرد. به‌طور کلی، ‌رعایت اصول استاندارد در زمینه‌های زیر، نقش مهمی در مدیریت بیماری دیابت دارد: رژیم غذایی، ورزش کردن، کاهش وزن و مصرف داروها. هر کدام از آزمایش‌های قند خون ناشتا،تست تحمل گلوکز و یا AIC، می‌توانند به‌تنهایی یا در کنار هم برای غربالگری بیماری دیابت مورد استفاده قرار بگیرند. بزرگ‌سالان سالم باید غربالگری بیماری دیابت را در سن ۴۵ سالگی شروع کنند و این کار را با گذشت هر سه سال دوباره انجام بدهند. اگر به بیماری فشار خون بالا یا کلسترول خون بالا مبتلا باشید، باید غربالگری دیابت را زودتر شروع کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.