بررسی تفاوت بین ارتباط زنان و مردان

بررسی تفاوت بین ارتباط زنان و مردان

نحوه برقرار کردن ارتباط زنان و مردان

مردان و زنان در بسیاری از جهات با یکدیگر بسیار متفاوتند و راههای برقرار کردن ارتباط بین مردان و زنان با یکدیگر فرق دارد که در مطلب زیر به علت این تفاوت ها اشاره می کنیم.

تفاوت‌های خاصی که مردان و زنان در سبک‌های برقراری ارتباط با هم دارند، می‌تواند به سوء تفاهم‌ها، ناراحتی از همدیگر، تداخل اهداف و مشکلات مختلفی منجر شود که واقعا زنان و مردان متاهل را آزار می‌دهد. پس اگر شما و همسرتان بر سر این موضوع مشکل دارید، سعی کنید که این تفاوت‌ها را بشناسید و کمی خودتان را با همدیگر تطبیق بدهید.

متخصصان می‌گویند که زنان از طریق گفت‌وگو با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، در حالی که مردان از طریق رفتار و عمل کردن. وقتی که یک خانم می‌خواهد صحبت کند، معمولا احساسات و افکار خودش را به اشتراک می‌گذارد، در حالی که مردان عموما ایده‌ها، پیشنهادها و واقعیت‌ها را به اشتراک می‌گذارند

و از صحبت کردن درباره احساسات خودشان خودداری می‌کنند. البته معنایش این نیست که مردان اصلا درباره احساسات خودشان صحبت نخواهند کرد، بلکه مساله این‌جاست که صحبت کردن درباره احساسات برای مردان با احساس ناخوشایندی همراه می‌شود. زنان معمولا از روش‌های برقراری ارتباط غیرکلامی مثل ارتباط چشمی،

‌اشاره کردن و حالت‌های پُرتحرک صورت کمک می‌گیرند. آنان معمولا صحبت کردن در حالت نشسته یا ایستاده اما ثابت را ترجیح می‌دهند، تا بتوانند ارتباط چهره به چهره برقرار کنند. این در حالی است که مردان معمولا صحبت کردن شانه به شانه در یک الگوی زاویه‌دار را ترجیح می‌دهند.

زنان ممکن است که در طول گفت‌وگو از اشاره دست و سر استفاده کنند، آبروهای‌شان را بالا ببرند، سرشان را کج کنند یا شانه‌های‌شان را بالا بیاندازند. اما مردان معمولا در حین صحبت کردن ترجیح می‌دهند که در وضعیت راحتی قرار بگیرند، کمتر تکان بخورند و از زبان بدن یا حالت‌های بیانی صورت خیلی محتاط‌تر استفاده کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.