بررسی علل تمایل به انزوا و بی انگیزگی کودکان

بررسی علل تمایل به انزوا و بی انگیزگی کودکان

چرا برخی کودکان تمایل به تنهایی و انزوا دارند و در زمینه حضور در اجتماع بی انگیزه هستند. علت بی انگیزگی این کودکان و نوجوانان چیست؟ به عقیده پزشکان فقدان انگیزه علل مختلفی دارد که می تواند مربوط به مشکلات خونی یا بیماری های خاص در بدن آن ها باشد.

ممکن است که دختر نوجوان شما به دلایل مختلفی تنبل به نظر برسد. ممکن است که زیاد بخوابد، دیر بیدار شود، در کارهای خانه کمک نکند، ساعت‌های زیادی را با تلفن یا اینترنت بگذراند، از اتاقش بیرون نیاید، و اصلا در فعالیت‌های مختلف خانوادگی مشارکت نداشته باشد. همه پدر و مادرها باید انواع تغییرات هورمونی، عاطفی و جسمی را در نظر بگیرند که می توانند باعث دمدمی بودن، خواب‌آلودگی، بی انگیزگی و تمایل به تنهایی شوند. با این‌حال، خیلی مهم استکه دلایل بی انگیزگی فرزندتان را بدانید تا بتوانید تشخیص دهید که چه اتفاقی در حال وقوع است یا چطور می‌توان مشکل را حل کرد. در گام اول، حتما با دخترتان درباره بی انگیزگی او صحبت کنید. دیدگاه خودتان نسبت به رفتار او را برایش توضیح دهید و با دقت بیان کنید. بعد از او بپرسید که چرا انگیزه‌ای از خودش نشان نمی دهد یا اصلا تمایلی به همکاری ندارد.

در مورد نتایج منفی بی انگیزگی با او صحبت کنید و برایش توضیح دهید که بی انگیزگی تا کجا می توانداز دست‌یابی به اهداف مختلف در زندگی جلوگیری کند. از او بپرسید که آیا مشکل خاصی دارد یا این‌که آیا به کمک شما برای رفع مشکلی نیاز دارد. در گام بعدی، دخترتان را پیش یک پزشک ببرید تا دلایل پزشکی برای فقدان انگیزه او مورد بررسی قرار گیرند. انرژی کم و خواب زیاد می‌تواند به‌واسطه مشکلات و بیماری های خاص به وجود بیاید. معاینه فیزیکی کامل همراه با آزمایش خون می تواند نشان بدهد که آیا فرزند شما از نظر پزشکی به بیماری خاصی مبتلا هست یا نه. علاوه بر این، کمبودهای تغذیه‌ای او نیز مشخص می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.