بررسی علل ریزش مو در آقایان

بررسی علل ریزش مو در آقایان

ریزش مو در مردان با برخی روش های ساده قابل درمان خواهد بود از جمله عوامل تاثیرگذار در این زمینه می توانیم به  مصرف سیگار، دستکاری کردن مو به صورت دائم و مصرف برخی داروها اشاره کنیم . برای مقابله با ریزش مو می توانید از راهنمایی های پزشکی در این بخش استفاده کنید با ما همراه باشید.

ریزش مو، یک امر کاملا طبیعی در مردان است. به طور معمول، موهای حدود ۸۵ درصد از مردان، زمانی که به ۵۰ سالگی می‌رسند، نازک می‌شود. اما برخی مردان هم در دوران جوانی یعنی پیش از ۲۱ سالگی شروع به ریزش مو می‌کنند. چند باور غلط در این زمینه وجود دارد که می‌گوید استفاده مداوم از کلاه لبه‌دار، شانه کردن یا عادت دست کردن در مو، باعث طاسی سر در مردان می‌شود. این‌ها تصوراتی اشتباه هستند. فقط کافی است مراقب خط قرمزها باشید.

سیگار نکشید زیرا رابطه‌ای مستقیم بین مصرف سیگار و الگوی ریزش مو مردانه وجود دارد. تقریبا عامل اصلی تمامی الگو‌های ریزش مو ژنتیک است اما دلایلی مثل مصرف داروهای خاصی، مصرف زیاد ویتامین A، کمبود پروتئین، استرس یا بیماری می‌توانند باعث ریزش مو شوند. ولی خبر خوب این است که ریزش مویی که عاملی غیر از ژنتیک دارد، معمولا قابل بازگشت است. یکی از داروهایی که در بازگرداندن موها تأثیرگذار است، ماینوکسیدیل است.

این دارو، میزان ریزش مو را کاهش می‌دهد و به رشد موهای جدید کمک می‌کند. البته هرگاه استفاده از آن را متوقف کنید ریزش مو دوباره بازمی‌گردد. در الگوی ریزش مو مردانه، هورمونی به نام DHT باعث کوچک شدن فولیکول مو می‌شود و این روند به قدری ادامه پیدا می‌کند که دیگر هیچ مویی نمی‌تواند در آن رشد کند. برای حل این مشکل، دارویی وجود دارد به نام فیناستراید که ترشح هورمون DHT را در بدن کاهش می‌دهد. برخی از متخصصان معتقدند که این دارو از ماینوکسیدیل بهتر است.

فقط به یاد داشته باشید که زنان باردار به هیچ وجه نباید به این قرص دست بزنند زیرا باعث سقط می‌شود. یک روش درمانی پرهزینه‌تر نیز وجود دارد که کاشت مو است اما بسیار مفید است. در این روش، پزشک از بخش‌هایی از سرتان که رشد مو خوبی دارد، مو بر می‌دارد و در بخش‌های خالی سر می‌کارد. پس از دو ماه، موهایی که پزشک کاشته است خواهند ریخت اما موهای جدیدی به جای آن رشد می‌کند. طی ۶ ماه با موهایی کاملا طبیعی روبه‌رو خواهید شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.