بررسی علل شکل‌گیری تومورها

بررسی علل شکل‌گیری تومورها

هنوز برخی عوامل تاثیرگذار در شکل‌گیری تومورهای مغزی ناشناخته اند بهتر است با این عوامل آشنا شوید.گلیوما و مننژیوم از جمله سرطان های خطرناکی هستند که ناشی از تومورهای مغزی در بدن مردان و زنان ایجاد می شوند.

دلایل شکل‌گیری تومورها در مغز و سیستم عصبی مرکزی تا حد زیادی ناشناخته‌اند، اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که رابطه‌ای بین افزایش خطر شکل‌گیری تومورهای مغزی و کسب مدرک دانشگاهی وجود دارد. براساس گزارش Journal of Epidemiology & Community Health، این مطالعه با همکاری محققان بریتانیایی و سوئدی انجام شده است. محققان می‌گویند که عوامل خطر محدودی برای تومورهای مغزی شناسایی شده‌اند، اما با برخی از آن‌ها مثل قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان و برخی سندرم‌های ژنتیکی نادر آشنا هستیم.

آنان با هدف بررسی عوامل خطر بالقوه،اطلاعات مربوط به ۴.۳ میلیون نفر از شهروندان سوئد را بررسی کردند که در فاصله سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۶۱ میلادی به دنیا آمده بودند. همه این افراد در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ میلادی تحت نظارت قرار داشتند تا محققان از شکل‌گیری تومورهای مغزی در بین آنان مطلع شوند. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به مدارک آموزشی، درآمد، وضعیت تاهل، بیمه و داده‌های سرشماری ملی جمع‌آوری شد. در فاصله سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ میلادی، ۱.۱ میلیون نفر از آنان مردندو بیش از ۴۸ هزار نفر از آنان مهاجرت کردند، اما ۵ هزار و ۷۳۵ نفر از مردان و ۷ هزار و ۱۰۱ نفر از زنان به تومور مغزی مبتلا شدند. نتایج نشان داد که مردان دارای حداقل ۳ سال تحصیلات دانشگاهی، ۱۹ درصد بیشتر از مردان دیگر به گلیوما مبتلا می‌شوند. حتی زنانی که دوره آموزش عالی را طی می‌کنند، ۲۳ درصد بیشتر با خطر شکل‌گیری گلیوما مواجه هستند و خطر شکل‌گیری مننژیوم در آنان ۱۶ درصد بیشتر از زنان دیگر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *