برطرف کردن جوش های سرسیاه

برطرف کردن جوش های سرسیاه

برای درمان جوش های سرسیاه می توانید از شوینده‌های لایه‌بردار کمک بگیرید چون با دستکاری کردن این نوع جوش ها باعث تخریب لایه های زیرین پوست صورت خود خواهید شد. می خواهیم به بررسی تفاوت بین جوش های سرسیاه با جوش های قرمز بپردازیم با ما همراه باشید.

جوش‌های سرسیاه واقعا کمتر از جوش‌های قرمز و ملتهب باعث آزار و اذیت افراد می‌شوند، اما همین جوش‌ها نیز می‌توانند افراد را با مشکل مواجه کنند، خصوصا اگر مرتب تکثیر شوند و تعدادشان بیشتر و بیشتر شود. متخصصان می‌گویند که جوش‌های سرسیاه شبیه به همان جوش‌های سرسفید هستند، یعنی منافذی که با چربی مسدود شده‌اند و به این شکل بروز پیدا کرده‌اند. البته تفاوت‌شان این‌جاست که چربی در جوش‌های سرسیاه بعد از قرار گرفتن در معرض هوا،اکسید شده و رنگ سیاه یا قهوه‌ای پیدا کرده‌اند. اگرچه شاید در برخورد اول، کندن یا ترکاندن جوش‌های سرسیاه واقعا ساده‌ترین راه‌‌حل برای خلاص شدن از شرّشان به نظر بیاید، اما این کار قطعا به پوست شما آسیب می‌رساند و به ضررش نمی‌ارزد.

فشار دادن جوش‌های سرسیاه باعث می‌شود که باکتری‌ها در لایه‌های عمیق‌تری از پوست فرو بروندو آسیب‌های جدی‌تری به پوست برسانند. برای این‌که چربی یا گردوغبار جوش‌های سرسیاه را بدون دستکاری از آن‌ها خارج کنید، از شوینده‌های لایه‌بردار مانند صابون‌های اسکراب استفاده کنید. این شوینده‌ها، جوش‌های سرسیاه را به سطح پوست می‌آورند و بعد از چند روز آن‌ها را برطرف می‌کنند، بدون این‌که اثری از آن‌ها باقی بماند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.