بزرگ شدن شکم در هفته چهاردهم بارداری

بزرگ شدن شکم در هفته چهاردهم بارداری

هفته چهاردهم بارداری

مطلب زیر بیانگر جزییاتیست که در هفته چهاردهم از بارداری اتفاق می افتد در این دوران رشد موهای کودک رخ می دهد و شکم مادر نیز بزرگ می شود و به وضوح میتوان بارداری را احساس کرد.

سقف دهانِ کوچک کودک شما اکنون کاملا شکل گرفته و عکس‌العمل غیر اردای مک زدن‌های دائم او کمک می‌کند تا گونه‌های فرشته‌گونه‌اش تکامل یابند. چنانچه کودک شما پسر است، غده‌ی پروستات او در حال شکل‌گیری است و اگر کودکتان دختر است تخمدان‌های او در لگن خاصره جای می‌گیرند.

یادآوری این نکته مهم است که از این هفته اندام‌های کودک از نظر اندازه و عملکرد بیشتر رشد خواهند کرد. اعضای تناسلی او بیشتر رشد کرده‌اند و تشخیص جنسیت را ساده‌تر می‌کند. با آنکه دست‌هایش بلندتر شده، اما زمان نیاز دارد تا پاهایش هم به اندازه‌ای  برسد که متناسب با بدنش شود. کبدها تولید صفرا را شروع کرده‌اند و این نشانه سلامت کبد کودک است.

جنین در این هفته می‌تواند در کیسه آمونیوتیک ادرار کند. او قبلاً این آب را می‌خورد، اما حالا در آن ادرار هم می‌کند. هورمون‌های تیروئیدی  در این هفته کارشان را آغاز می‌کنند و طحال هم کار تولید گلبول‌های قرمز خون را از سر گرفته است. طی هفته گذشته و این هفته او می‌تواند اجزای صورتش را بیشتر تکان دهد و خودش را برای شما لوس کند آن هم به این دلیل است مغز او پالس‌های عصبی برای صورتش می‌فرستد.

تازه چنگ انداختن را هم از همین هفته شروع کرده است. رشد موهای او به سرش محدود نمی‌شود و کمی مو نیز روی ابروهایش قرار می‌گیرد. پوششی از مو بدن او را می‌پوشاند که این پوشش کرک‌دار بدن او را گرم می‌کند و با چاق شدن کودک در بدن شما این کرک هم می ریزد با این حال ممکن است که این کرک‌ها تا بعد از به دنیا آمدن بچه همراه او باشد. اما این را بدانید که پس از مدتی از روی بدنش ناپدید خواهد شود.

قد: ۱۰.۲ سانتی متر

وزن: ۷۰ گرم


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.