بهترین تامین‌کننده‌های پروتئین بدن

بهتر است با بهترین تامین‌کننده‌های غیرگیاهی پروتئین برای بدنتان آشنا شوید برخی از مواد غذایی سالم و کم چرب حاوی مقادیر زیادی پروتئین برای بدنتان هستند. از جمله این مواد غذایی مانند گوجه فرنگی،کلم بروکلی،لبنیات،کره بادام زمینی و بسیاری مواد غذایی دیگر می توان نام برد.

در بین انواع منابع پروتئین، هستند آنهایی که ارزش تغذیه‌ای بالاتری دارند و فواید بیشتری هم به بدن می‌رسانند. برخی از افراد گمان می‌کنند که گوشت‌ها، تنها منابع تامین پروتئین بدن هستند در حالی که خوراکی‌های ارزشمند دیگری هم می‌توانند پروتیئن مورد نیاز ما را تامین کنند. مثلا عدس، یکی از منابع خوب دریافت پروتئین و سرشار از فیبر غذایی و ریزمغذی‌هایی مانند آهن و فولات است.

خیلی‌ از ما نمی‌دانیم که حتی گوجه‌فرنگی هم جزو منابع پروتئین به حساب می‌آید. هر عدد گوجه‌فرنگی تازه حدود ۱ گرم پروتئین دارد. انواع شیر و لبنیات کم‌چرب هم که جزو بهترین‌ منابع برای دریافت پروتئین محسوب می‌شوند. انواع لوبیا هم علاوه بر پروتئین دارای فیبر بالایی هستند.

هر فنجان کلم بروکلی هم حدود ۲ گرم پروتئین دارد. انواع مغزهای خام، علاوه بر پروتئین، حجم بالایی از چربی‌های غیراشباع را هم در خود جای داده‌اند. کره بادام زمینی، به‌شرطی که شکر بالایی نداشته باشد هم می‌تواند منبع خوبی برای تامین پروتئین باشد و در وعده شام یا صبحانه مورد استفاده قرار بگیرد.

برنج قهوه‌ای یا حتی سفید هم جزو منابع پروتئینی است و در صورت ترکیب با حبوبات، می‌تواند پروتئین مورد نیاز یک روز شما را تامین کند. تخم‌مرغ هم یکی از بهترین تامین‌کننده‌های پروتئین بدن است. با این حساب، می‌بینید که برای دریافت پروتئین، حتما نیاز به مصرف گوشت وجود ندارد.

افرادی که به جسم و اندام خود اهمیت می‌دهند، باید در روز به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدنشان، دو گرم پروتئین مصرف کنند. اما برای دست یافتن به این میزان باید مطمئن شوید که در لیست خریدتان به اندازه کافی موادغذایی سرشار از پروتئین جا گرفته باشد. متاسفانه، سوپرمارکت‌ها امروز پر از موادغذایی فراوری‌شده هستند که می‌تواند بر  نتیجه شما از تمرینات ورزشی اثر منفی بگذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *