بهترین زمان ورزش مبتلایان به دیابت

بهترین زمان ورزش مبتلایان به دیابت

 

بهترین زمان ورزش مبتلایان به دیابت

برای هر فرد با بیماری زمینه ای ورزش کردن زمان خاص دارد تا به افراد آسیب نرسد در این مطلب محققان بهترین زمان ورزش مبتلایان به دیابت را در اختیارتان می گذارند .

شما می توانید قبل یا بعد از صبحانه، ورزش کنید. به شرط آنکه قند خون خود را اندازه بگیرید و در صورت لزوم، میزان انسولین خود را با آن تطبیق دهید.

ورزش پیش از صبحانه: ابتدا قند خون خود را چک کنید. اگر ۱۰۰میلی گرم بر دسی لیتر یا بالاتر است، ۱۵-۱۰ گرم کربوهیدرات میل نموده، ورزش را آغاز کنید. اما چنانچه قند خون شما پایین تر از ۱۰۰ میلی گرم بر دسی لیتر باشد، ۳۰-۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید و پس از حدود ۱۵-۱۰ دقیقه صبرکرده، دوباره قند خون را اندازه گیری کنید. اگر بیشتر از ۱۰۰ شده بود، شروع به ورزش نمایید. دقت داشته باشید که بسته به نوع فعالیتی که انجام می دهید، ممکن است در طول ورزش، نیاز به کربوهیدرات بیشتری داشته باشید. بعد از اتمام ورزش، مجددا اندازه گیری قند خون را انجام داده، انسولین را تزریق کرده و صبحانه را میل نمایید. همان طور که می دانیم، با توجه به مدت و شدت ورزش انجام گرفته، احتمالا میزان نیاز شما به انسولین، نسبت به روزهای معمول، کمتر خواهد شد.

ورزش پس از صبحانه: در صورتیکه ۲-۱ ساعت پس از صرف صبحانه، سر کار می روید، صبحانه همیشگی خود را بخورید. البته ممکن است لازم باشد در آن وعده، کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش داده و یا میزان انسولین را با میزان ورزشتان مطابقت دهید. اما در هر حال باید قند خون خود را، قبل، در حین و بعد از ورزش اندازه بگیرید تا متوجه شوید در زمان های مشخصی از روز، بدنتان چه واکنشی در برابر ورزش نشان می دهد. این اطلاعات کمک می کند تا بتوانیم در رابطه با تنظیمات انسولین و غذا، بهترین تصمیم را بگیریم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.