بهترین صیفی جات برای فصل گرما

بهترین صیفی جات برای فصل گرما

هندوانه یکی از بهترین صیفی جات و میوه های پرطرفدار در فصل گرماست این میوه شیرین و آبدار می تواند عطش ما را فروکش کرده و در تامین آب مورد نیاز بدنمان مفید باشد اگر می خواهید از شر بیماری های قلبی و امراض سرطانی در امان بمانید پیشنهاد می کنیم هندوانه میل کنید.

هندوانه یکی از پرطرفدارترین صیفی‌های فصل بهار و تابستان است که می‌تواند تاحد قابل قبولی، کم‌آبی و برهم خوردن تعادل آب و الکترولیت‌های بدن در اثر تعریق را جبران کند. این صیفی خوشمزه، سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپن است و مقدار فراوانی هم ویتامین A دارد. هندوانه که جزو میوه‌های بومی آفریقا تقسیم‌بندی می‌شود،با دارا بودن تنها ۳۰ کیلو کالری انرژی در هر ۱۰۰ گرم خود، جزو میوه‌ها و صیفی‌های کم‌کالری، تقسیم‌بندی می‌شود. هر ۱۰۰ گرم از هندوانه دارای حدود ۵۶۹ میلی‌گرم ویتامین A است. از این رو، مصرف این میوه آبدار می‌تواند به حفظ و ارتقا سلامت بینایی و افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن هم کمک کند.

ضمن اینکه ویتامین A موجود در هندوانه به حفظ سلامت پوست و اخلاط بدن هم کمک و تاحد قابل قبولی هم از فعالیت سلول‌های مولد سرطان ریه و دهان در بدن، پیشگیری  می‌کند. هندوانه، آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام‌های لیکوپن، بتاکاروتن، لوتئین و کریپتوگزانتین هم دارد. از این رو، مصرف آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های پروستات، پستان، کولون، ریه و پانکراس، بسیار موثر خواهد بود. هر ۱۰۰ گرم هندوانه تازه حدود ۴۵۳۲ میکروگرم لیکوپن دارد و به‌همین خاطر هم می‌تواند از پوست ما در برابر اشعه مضر UV آفتاب مراقبت کند. ویتامین‌های C، B۱ و B۶ از دیگر دارایی‌های ارزشمند هندوانه محسوب می‌شوند.

هندوانه سرشار از خواص ویتامین C و A است و این بدین معنی است که خوردن ۲ تا ۳ تکه از هندوانه در روز می‌تواند برای پوست شما یک معجزه محسوب شود. دیگر خاصیت خوردن مرتب این میوه این است که زخم و آسیب‌های پوست را سریع‌ تر درمان می‌کند چرا که دارای آمینو اسید است.

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است، و آن آنتی اکسیدی است که به جلوگیری از بیماری‌ های قلبی و سرطان کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که این خاصیت یک شبه انجام نمی‌شود و باید مداومت داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *