آشنایی با بهترین و بدترین مواد غذایی برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند

آشنایی با بهترین و بدترین مواد غذایی برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند

 

در این بخش بهترین و بدترین مواد غذایی که برای دیابتی می توان معرفی کرد را می توانید بخوانید و با آنها آشنا شوید. اگر کسانی را می شناسید که به دیابت مبتلا هستند حتما این مطلب را با دقت بخوانید و به آن ها نیز اطلاع رسانی کنید. انتخاب رژیم غذایی متناسب با دیابت نوع ۲، به این معنا نیست که باید غذاهایی که دوست دارید را کنار بگذارید، چون هنوز هم می‌توانید از طیف گسترده غذاها لذت ببرید.

 

بهترین رژیم غذایی دیابت نوع ۲، رژیمی متعادلی است که شامل انواع کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌های سالم باشد.

انجمن دیابت آمریکا به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می‌کند که اگر می‌خواهید بهترین گزینه‌های پروتئینی را در رژیم غذایی‌تان داشته باشد، باید پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید که چربی اشباع‌شده نداشته باشد، مثل گوشت بوقلمون یا ماهی. اگر ۲ تا ۳ وعده مصرفی در هفته از انواع غذاهای دریایی مثل ماهی سالمون استفاده کنید، از مزایای امگا ۳ برای سلامتی برخوردار خواهید شد.

برای این‌که از منابع گیاهی پروتئین نیز استفاده کنید، بهترین گزینه‌ها برای شما همان انواع لوبیاها هستند. ضمن این‌که انواع مغزها را هم به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید، چون سرشار از پروتئین‌ها و چربی‌های سالم‌اند؛ فقط باید مقدار مصرف را کنترل کنید چون این مغزها کالری زیادی دارند.

اما بدترین گزینه‌های پروتئینی برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، انواع فرآورده‌های گوشت قرمز است که حاوی مقدار زیادی چربی‌های مضر هستند و البته سدیم زیادی هم دارند. این دو عامل می‌توانند خطر فشار خون بالا را هم افزایش دهند. حمله قلبی و سکته مغزی به‌خاطر فشار خون بالا، دو مورد از عواقب شایع در میان افراد مبتلا به دیابت است.

وقتی می‌خواهید از محصولات لبنی مثل ماست استفاده کنید، بهترین گزینه‌ها همان ماست‌های یونانی و ماست‌های بدون چربی‌اند که حاوی ۶ تا ۸ گرم کربوهیدرات در هر وعده مصرفی هستند. حتی می‌توانید انواع توت‌ها را به این ماست‌ها اضافه کنید و به‌عنوان صبحانه یا دسر بخورید. البته بهتر است که در کنار همه این‌ها، ماست‌های بدون چرب را جایگزین خامه‌هایی کنید که حاوی چربی‌های اشباع‌شده زیادی هستند. ضمن این‌که باید همه محصولات لبنی پُرچرب و به‌خصوص شیرکاکائوها را کنار بگذارید چون قند افزودنی زیادی دارند که قطعا برای شما مضر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.