به دست آوردن زیبایی با تغذیه مناسب

به دست آوردن زیبایی با تغذیه مناسب

اگر می خواهید زیبایی پوستتان را دوچندان کنید بهتر است به خوردو خوراک خود کمی بیشتر دقت کنید و کیفیت آن را بالا ببرید. ماهی سالمون و کلم از بهترین انتخاب های خوراکی شما برای تقویت پوستتان به شمار می روند. برخی راهنمایی های ویژه در این زمینه برایتان داریم با ما همراه باشید.

همه ما دوست داریم موهای زیبا،‌ پوست درخشنده و صاف و لبخند فوق‌العاده‌ای داشته باشیم و هر روز می‌بینیم که تبلیغات انواع لوسیون‌ها و کرم‌ها همه‌جا را پُر کرده است. اما زیبایی واقعی از راه تغذیه درست به دست می‌آید، نه از محصولات آرایشی. برای همین ویژگی‌های غذاهایی را با هم مرور می‌کنیم که به زیبایی بدن کمک می‌کنند:کلم کالی یکی از بهترین غذاهایی است که در کره زمین وجود دارد و فوق‌العاده بودن آن زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانید چه‌قدر در بالا بردن کیفیت پوست موثر است! کلم کالی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که برای سلامتی ضروری هستند. ضمن این‌که حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین A و ویتامین C است که در مقابله با اثرات منفی نور شدید آفتاب و سموم دیگری که پوست را چروکیده و زردرنگ می‌کنند، نقش مثبتی ایفا می‌کنند. لازم به ذکر است که این کلم‌ها سرشار از آهن و B۶ هستند که باعث می‌شوند موها پُرتر و براق به نظر برسند. یک فنجان کلم کالی ۱۸۰ درصد ویتامین A و ۲۰۰ درصد ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می‌کند،‌ در حالی که فقط ۳۶ کالری دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم ماهی‌های سالمون این است که اسیدهای چرب امگا ۳ زیادی دارند. این اسیدهای چرب خاص، برای سالم و صاف نگه داشتن موها ضروری هستند و حتی تحقیقات اخیر Journal of the American College of Nutrition نشان می‌دهد سالمندانی که در طول زندگی‌شان ماهی سالمون بیشتری می‌خورند، نسبت به سالمندانی که بیشتر گوشت قرمز می‌خورند، چین‌وچروک کم‌تری در پوست‌شان به‌وجود می‌آید. می‌توانید از ماهی‌های سالمون و انواع ماهی‌های دیگر به روش‌های مختلف و ساده‌ای در رژیم غذایی‌تان استفاده کنید.

هدف از تغذیه درست رساندن بدن به حداکثر سلامت ممکن است اما اگر کنار آن خوش‌قیافه هم شویم کسی اعتراض نخواهد داشت. خانم‌ها مبالغ هنگفتی را برای زیباتر شدن هزینه می‌کنند اما شاید باور نکنید مواد غذایی نظیر اسفناج، خشکبار، کرفس و حتی گوجه‌فرنگی لوازم آرایشی ارزانی هستند که می‌توانند شما را زیباتر کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *