بوی بد زیر بغل و دردسرهای آن + بهترین روش های درمان

بوی بد زیر بغل و دردسرهای آن + بهترین روش های درمان

علت بوی بد زیر بغل و درمان آن

بوی بد زیر بغل به چه علت است و راه و روش های درمان بوی بد زیر بغل به چه صورت است. این مسئله را بطور کامل بررسی کرده و به شما روش های خانگی برای درمان بوی بد زیر بغل را آموزش می دهیم. با گرم شدن هوای تابستان وعرق کردن زیاد بدن معمولا استشمام بوی ناخوشایند از این ناحیه بدن باعث ناراحتی می شود. بنابراین باید سعی کرد تا با کنترل ان بیشتر به آرامش خود کمک نماییم.

بوی بد زیر بغل امری کاملا طبیعی است. قند و چربی های طبیعی بدن بهترین مکان برای باکتری ها محسوب می شود، همین امر باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود. خوردن غذاهای پر ادویه نظیر غذاهای پر از سیر، ممکن است این بوی بد را بدتر نماید.  از بین بردن بوی بد معمولا خیلی سخت نیست. می توانید برای از بین بردن بوی بد زیر بغل می توانید با پزشک مشورت کنید.

برای از بین بردن این بوی نامطبوع می تواید کارهای زیادی انجام دهید در زیر به چند نمونه آن اشاره می کنیم:

ابتدا محوطه زیر بغل را با آب گرم مرطوب نمایید. یک صابون آنتی باکتریال استفاده کرده و محیط را خوب تمییز کنید.

اجازه دهید صابون ۵ دقیقه روی پوست زیر بغل شما باقی بماند در این حالت باکتریها از بین می روند. سپس محل را بشویید. بعد از انجام این کار می توانید از ضد عرق های موجود در بازار استفاده کنید. دقت کنید استفاده از اسپری های معمولی اصلا مناسب نیست چون این گونه اسپریها تنها برای مدت بسیار کوتاهی روی محل را پوشانده و دوباره بوی بد اینبار شاید به مراتب بد تر از قبل استشمام می شود. این گونه اسپریها باعث توقف عرق کردن نمی شوند پس مناسب نیستند.

از بین بردن موهای زائد زیر بغل هم در از بین بردن بوی نامطبوع بسیار موثر است. موها خود باعث جذب  قندها می شوند.

سیاه شدن ناحیه زیر بغل هم مشکل دیگری است که معمولا شایع است سیاه شدن پوست در این ناحیه می تواند علل متعددی داشته باشد: سن، تغییرات هورمونی، بارداری و ژنتیک از این علل هستند. به هر حال این سیاهی به هر دلیلی که باشد از بین بردن این سیاهی مورد توجه اغلب افراد است: البته در ابتدا قبل از ارائه کردن هر گونه راه حلی باید  خاطر نشان کنیم که هر روشی برای از بین بردن سیاهی زیر بغل باید حتما دو هفته ادامه داشته باشد در غیر اینصورت نتیجه مورد نظر بدست نخواهد امد.

ابتدا ناحیه زیر بغل را خوب شسته و خشک نمایید سپس مقداری سرکه سیب را به محل سیاه شده بمالید. بعد از اینکه خشک شد آن را نشویید. هر روز این کار را تا دو هفته ادامه دهید.

روش دوم درست کردن خمیری با استفاده از جوش شیرین و سرکه سیب است. هنگامی که این دو ماده را با هم مخلوط می کنید حباب هایی را ایجاد می کند صدایی نظیر صدای جوشیدن هم شنیده می شود صبر کنید تا ان حالات بر طرف شود سپس خمیر را به ناحیه زیر بغل بمالید. صبر کند تا خمیر سفت شود سپس آن را بشویید.

روش دیگر استفاده از لیمو است. یک لمو را به دونیم تقسیم کنید. سپس لیمو نصف شده را به ناحیه زیر بغل بمالید. سپس تحمل کنید تا آب لیمو روی پوست خشک شود. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

روش دیگر استفاده از پودر چوب صندل به علاوه گلاب است. این دو را با هم مخلوط کرده و در ناحیه زیر بغل به کار گیرید.

روش بعدی: یک قاشق سوپخوری کشک به اضافه همان مقدار آرد و یک قاشق شیر و نوک قاشق زرد چوبه را با هم مخلوط کنید خمیر بدست امده از قدیمم الیام برای از بین بردن سیاهی ناحیه زیر بغل در برخی کشورها استفاده می شده است. این خمیر را باید در ناحیه زیر بغل مالیده و اجازه بدهید تا خشک شود  سپس پس از گذشت ۲۰ دقیقه با آب سرد آب کشی کنید. در این خمیر شیر نقش سفید کننده را بازی می کند.

می توانید مقدار یک قاشق سوپخوری آب خیار را با  همان مقدار آب لیمو و نوک قاشق زرد چوبه مخلوط کرده و و خمیری مناسب تهیه کنید.این خمیر باید مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

روش دیگر استفاده از داروهای سفید کننده پوست است که معمولا در همه فروشگاه ها و داروخانه ها موجود هستند. اگر هیچ کدام از روشهای بالا جواب نداد ممکن است شما نیاز به یک داروی ترکیبی برای از بین بردن سیاهی زیر بغلتان نیاز داشته باشید.

اگر به روش های طبیعی و خانگی می خواهید پوست زیر بغل خود را سفید کنید روی لینک زیر کلیک کنید.

راه ها و روش های سفید شدن پوست زیر بغل، واژن و کشاله ران


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل