بیماری‌های التهابی روده و مشکلات خواب

بیماری‌های التهابی روده و مشکلات خواب

آیا از ارتباط بین بیماری‌های التهابی روده و اختلالات خواب اطلاعی دارید و میدانید این امراض چگونه پدید می آیند؟ فعالیت بیماری کرون می تواند با خواب شما ارتباط داشته باشد. گاهی اوقت در حین خواب این بیماری عود کرده و مبتلایان را دچار مشکلات خواب میکند.

همیشه این امکان وجود دارد که اختلالات خواب، بیشتر از یک دلیل داشته باشند. بنابراین، شناسایی همه دلایل احتمالی باید در اولویت قرار بگیرد، نه تلاش برای تجربه خواب بهتر. دکتر ایوا سیگتی (متخصص رابطه مغز و روده، و مشکلات رفتاری در افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده (IBD) می‌گوید: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هیچ مشکل قابل درمانی از دیدمان پنهان نمی‌ماند».

درواقع، همه مسائلی که به فعالیت بیماری کرون مرتبط هستند، باید مورد توجه قرار بگیرند. به‌گفته این متخصص، پیدا کردن و درمان انسداد روده باید در اولویت اصلی قرار بگیرد». دکتر جوئل لوین (متخصص گوارش) نیز روی پیدا کردن انسدادهای احتمالی تاکید می‌کند. او می‌گوید: «احتمالا تعجب خواهید کرد،اگر بدانید که بسیاری از افراد مبتلا به بیماری کرون از داروهای ضدالتهابی برای درد خودشان استفاده می‌کنند، درحالی که آن‌ها با انسداد یا زخم در روده مواجه هستند». به‌گفته دکتر لوین، پریدن از خواب شبانه به دلیل اسهال می‌تواند نشان‌دهنده عود کردن بیماری در زمان خواب باشد که البته به مشکلات مختلف در طی روز ارتباط دارد. عواملی مانند استرس زیاد در طول روز و رژیم غذایی نادرستمی‌توانند شما را با این مشکل مواجه کنند. اگر همه علت‌های فرعی در به‌وجود آمدن اختلالات خواب را کنار بگذاریم، سه علت اصلی همچنان باقی می‌ماند: اختلال اضطرابی یا افسردگی، درد عملکردی مزمن و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD). علت آخر می‌تواند به مواجه شدن با خشونت یا تروما در دوران کودکی یا ترومای ناشی از خود بیماری کرون ارتباط داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.