بیماری خودایمنی به نام تیروئیدیت هاشیموتو

بیماری خودایمنی به نام تیروئیدیت هاشیموتو

 

می خواهیم در این بخش به بررسی بیماری خودایمنی به نام تیروئیدیت هاشیموتو بپردازیم این بیماری غالبا در بانوان مشاهده می شود . برای تشخیص این عارضه در مراحل اولیه بد نیست با علائم آن آشنا شوید باما در ادامه این بخش همراه باشید.

شانس ابتلا به بیماری‌های خودایمنی برای هر فردی وجود دارد، اما ۸۰ درصد از موارد ابتلا به این بیماری‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. هیچ کس دقیقا نمی‌داند که بیماری‌های خودایمنی چه علتی دارند، اما مطالعات اخیر نشان داده‌اند که بعضی از ژن‌های زنانه در این زمینه اثرگذار هستند. تشخیص بیماری‌های خودایمنی در مراحل اولیه، ‌بهترین راه برای جلوگیری از پیشرفت سریع‌شان است، اما قبل از هر چیز زنان باید با این بیماری‌ها آشنایی داشته باشند.

تیروئیدیت هاشیموتو تیروئیدیت هاشیموتو زمانی به‌وجود می‌آید که سیستم ایمنی بدن به تیروئید حمله می‌کند. این حمله معمولا به کمبود هورمون‌های تیروئید در بدن منجر می‌شود که به آن کم‌کاری غده تیروئید هم می‌گویند. حدود ۱۴ میلیون نفر از زنان آمریکایی به هاشیموتو مبتلا هستند و همین جمعیت زیاد، این بیماری خودایمنی را به یکی از شایع‌ترین انواع اختلال تیروئید تبدیل می‌کند.

بعضی از افراد مبتلا به هاشیموتو، تورم در ناحیه جلویی گلو (گواتر) را احساس می‌کنند. علائم دیگر این بیماری عبارت‌اند از خستگی، افزایش وزن، اختلالات خلق‌وخویی، عدم تعادل هورمونی، درد عضلانی یا مفصلی،‌ سرد شدن دست‌ها و پاها، خشکی ناخن‌ها و پوست، ریزش بیش از حد موها، یبوست، مشکلات ذهنی و خشن شدن صدا. این مشکلات معمولا با استفاده از هورمون مصنوعی تیروئید قابل اصلاح هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *