بیماری های پنهان محصولات چاق‌کننده

بیماری های پنهان محصولات چاق کننده

از عوارض و مرات داروهای چاق‌کننده چه میزان اطلاع دارید؟ با توجه به علاقه مندشدن جوانان به زیبایی، افراد لاغر به دنبال راهی برای افزایش وزن خود میگردند و انوع محصولات دارویی غیرمجاز چاق‌کننده را امتحان میکنند، غافل از اینکه با این کار باعث به وجود آمدن انواع بیماری ها در بدنشان خواهند شد.

دکتر امیر حسین جمشیدی، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، ضمن هشدار درباره مصرف محصولات غیر مجاز چاق‌کننده که معمولا از فروشگاه‌های غیر مجاز هم تهیه می‌شوند، گفت: «این محصولات که خیلی‌ها آنها را با نام پودرهای چاق‌کننده می‌شناسند، در بیشتر موارد حاوی مقادیر بالایی از کورتون هستند. مصرف کورتون باعث احتباس آب در بدن مصرف‌کننده و افزایش کاذب وزن او خواهند شد». به عقیده دکتر جمشیدی، احتباس آب و افزایش وزن کاذب در اثر مصرف این پودرها، بی‌ضررترین عارضه آنها است و عوارض خطرناک‌تری مانند احتمال ابتلا به فشارخون بالا،افزایش قند خون، آب مروارید و خشکی پوست هم برای مصرف‌کنندگان چنین محصولاتی وجود دارد. وی به این نکته هم اشاره کرد که مصرف خودسرانه محصولات حاوی کورتون با تضعیف سیستم ایمنی فرد، او را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی قرار می‌دهد.

«پودرهای چاق‌کننده غیرمجاز، در مواردی هم حاوی داروهای سرکوب‌کننده غذا هم هستند و به همین دلیل هم مصرف آنها می‌تواند اثرات منفی و جبران‌ناپذیری بر سیستم هورمونی بدن فرد مصرف‌کننده بگذارد». مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو اشاره‌ای هم به عملکرد نامناسب و عوارض ناشی از مصرف داروهای غیر مجاز لاغری داشت و تصریح کرد: «معمولا مصرف این فرآورده‌ها هم با ایجاد اسهال شدیددر فرد و از دست رفتن شدید آب بدن او، باعث کاهش وزنش می‌شوند. این اسهال شدید علاوه بر کاهش آب و وزن بدن، حجم قابل توجهی از ویتامین‌های ضروری و املاح را هم از بدن دفع می‌کند و زمینه ابتلا به انواع مشکلات گوارشی، پوستی و قلبی را فراهم می کند». وی درنهایت خاطرنشان کرد که بیشتر این محصولات چاقی یا لاغری غیر مجاز حاوی ترکیبات دارویی مختلفی هستند که علاوه بر تحریک غده تیروئید، باعث ایجاد اختلال شدید در سیستم هورمونی فرد مصرف‌کننده هم خواهند شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *