بیماری هما روستا

بیماری هما روستا

هما روستا هم درگیر بیماری سرطان پستان بود وی ۴ سال با این بیماری دست و پنجه نرم کرد و توانست ۴ سال با این بیماری مبارزه کند. اما به دلیل پیشرفت این عارضه و منتشرشدن در نواحی مختلف بدنش مجبور شد برای درمان های بیشتر به آمریکا برود و متاسفانه وی در مهر ماه سال ۹۴ از دنیا رفت.

هما روستا، بازیگر نام‌آشنا و چهره محبوب سینمای ایران که که سال‌ها از سرطان پستان رنج می‌برد، ۳ ماه پیش برای پیگیری ادامه معالجات و درمانش به آمریکا سفر کرد. این چهره دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون، در نهایت در سالروز تولدش، یعنی در روز ۴ مهر ۱۳۹۴ راهی دیار باقی شد و یادش را برای همیشه در قاب سینما جاودان کرد.

دکتر حمیدرضا مرتضوی‌زاده، انکولوژیست و پزشک معالج هما روستا درباره او می‌گوید:

روحیه خانم روستا فوق‌العاده بود

خانم روستا از چه تاریخی برای درمان بیماری‌شان به شما مراجعه کردند؟

ایشان ۶ سال پیش به دلیل ابتلا به سرطان پستان به بنده مراجعه کردند و زمانی که نزد من آمدند تقریبا بیماری‌شان پیشرفت کرده بود و به همین دلیل ما مجبور شدیم شیمی‌درمانی را آغاز کنیم و خوشبختانه ایشان توانستند ۴ سال بدون هیچ مشکلی با این بیماری کنار بیایند و زندگی عادی خود را داشته باشند.

سرطان ایشان به سایر اعضای بدنشان هم انتشار کرده بود؟

بله، متاسفانه بیماری ایشان روی ریه‌شان تاثیر گذاشته بود و دچار مشکل شده بود ولی با درمان‌های سریع و همکاری خوب ایشان توانستیم تا حد زیادی عوارض ناشی از این انتشار را برطرف کنیم.

و چه زمانی دوباره بیماری ایشان عود کرد؟

حدود ۳ ماه پیش دوباره بیماری‌شان عود کرد و ایشان مجبور شدند برای ادامه درمان به آمریکا نزد برادرشان بروند.

روحیه خانم روستا در طول دوران درمان چطور بود؟

فوق‌العاده. ایشان روحیه بسیارخوبی داشتند و حتی بارها پیش آمد که افراد دیگری را هم که چنین مشکلی داشتند و در مرکز درمانی با ایشان مواجه می‌شدند، دلداری می‌داد.

وقتی ایشان به آمریکا رفتند، باز هم شما پیگیر حال ایشان بودید؟

بله، تلفنی در تماس بودم و متوجه شدم که بیماری‌شان در آنجا به مغزشان هم دست‌اندازی کرده و همین باعث تشدید بیماری‌شان شده. به همین دلیل هم بدنشان به درمان پاسخ نداد و متاسفانه این عارضه منجر به فوتشان شد.

می‌شود گفت خانم روستا جزو بیماران خاص شما در این سال‌ها بودند؟

بله قطعا، به هر حال خانم روستا یک هنرمند واقعی بودند و من فکر می‌کنم با توجه به بیماری خاص‌شان طول عمر خوبی هم داشتند. ضمن اینکه برایم واقعا جالب بود با توجه به اینکه خودشان در این سال‌ها بیمار بودند باز هم تا آخرین روزهای عمر استاد سمندریان کنارشان بودند و از ایشان مراقبت می‌کردند. من به سهم خودم درگذشت این بانوی هنرمند را به جامعه هنری و مردم تسلیت می‌گویم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.