بیکار شدن با 8 عادت و کارهای بسیار اشتباه

بیکار شدن با 8 عادت و کارهای بسیار اشتباه

بیکار شدن با ۸ عادت اشتباه

مطلب زیر به ۸ مورد مهم اشاره م.یکند که تاثیر مستقیمی در بیکار شدن افراد دارد یکی از این موارد این است که هیچگاه دقیقه نودی نباشید و کارهایتان را بموفع انجام دهید

به یاد داشته باشید که شما در خانه خودتان نیستید یا با دوستان و در یک جمع دوستانه صحبت نمی‌کنید. قضاوت از روی کلامی که از دهان خارج می‌شود می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی کار شما داشته باشد.

این روزها یافتن یک کار مناسب کمی سخت شده است. وضعیت اقتصادی در بسیاری از کشورهای دنیا حال و روز خوشی ندارد و به همین دلیل تعداد زیادی از کارمندان در سراسر دنیا مشمول تعدیل شده و شغل خود را از دست داده‌اند. از طرف دیگر عده دیگری نیز هستند که برای یافتن شغلی مناسب روزها را به شب‌ها وصله می‌زنند! در چنین شرایطی حفظ کاری که در آن مشغول هستید می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

علاوه بر وضعیت‌های خاص اقتصادی، یکی از عواملی که ممکن است شما را از کار بی‌کار کند عادت‌های بدی است که هریک از ما چندتایی از آن را با خود داریم. در این مطلب به بررسی عادت‌های بدی پرداخته ایم که می‌تواند برای هر کارمندی در محیط کار دردسرساز شود. در اینجا با هشت عادت ناخوشایند این فهرست آشنا می‌شوید.

 

دقیقه نودی نباشید!

« این عادت می‌تواند به‌صورت جدی به شما در محیط کار آسیب بزند. این نظر دکتر « کاترین بروکس » استاد دانشگاه‌های « تگزاس » و « آستین » و نویسنده چندین کتاب است. اگر شما یکی از افرادی هستید که فکر می‌کنید بهترین کارتان را در دقیقه آخر انجام می‌دهید و پروژه‌ها و وظایف کاری‌تان را تا آخرین روز یا ساعت باقی‌مانده از فرصت‌تان به تعویق می‌اندازید احتمالا از تاثیر ناخوشایندی که این عادت‌تان بر همکاران و رئیستان می‌گذارد اطلاع چندانی ندارید.

 

پینوکیو نباشید!

دروغ گفتن فقط این نیست که برای سرکار حاضر نشدن و مرخصی گرفتن به رئیس خود بگویید در مسیر تصادف سختی کرده‌اید و باید منتظر پلیس شوید تا بیاید و تکلیف شما را مشخص کند. دست بردن در اوراق شناسایی‌ای که از طرف محیط کار در اختیار شما گذاشته شده است، سوءاستفاده از کارت‌های اعتباری شرکت‌تان یا همکاران‌تان و پنهان کردن حقایق کاری از کارفرما، همه انواعی از دروغ‌گویی هستند که می‌توانند بلای جان شما در محیط کار شوند.

من می‌دونستم! من می‌دونستم!

منفی‌اندیشی! بسیاری از ما عادت داریم غر بزنیم و شکایت کنیم. احتمالا رئیس همه کارمندان را تشویق می‌کند به مثبت‌اندیشی تا کارها بهتر جلو برود اما در این میان یک نفر هم هست که برخلاف جریان آب شنا می‌کند و مدام غر می‌زند که می‌داند کار به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. کارمندان منفی‌اندیش از نظر مدیران « غده‌های سرطانی‌ای » هستند که اگر درمان نشوند کل پیکره تیم را خواهند گرفت.

 

کمی دیرتر زیبا!
اگر شما همیشه دیر سرکار حاضر می‌شوید یا از استراحت‌های میان روزتان دیر برمی‌گردید، دیر یا زود منجر به نارضایتی رئیس و حتی همکاران‌تان خواهد شد. برای این که نشان دهید به ارزش زمان توجه دارید بهتر است سریع باشید و حتی کمی زودتر در محیط کارتان حاضر شوید. شما چه قبول داشته باشید چه نه، کسی که دیر به محل کار می‌رسد یعنی هیچ ارزشی برای قراردادهای اجتماعی محیط کار قائل نیست.

 

بدون ایمیل‌هایم هرگز!

وقتی آدرس پست الکترونیک خود را در اختیار همکاران یا رئیس تان قرار می‌دهید پاسخ ندادن و بی‌توجهی به ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنید در درازمدت از شما شخصیتی بی‌ادب و بی‌مبالات در نظر دیگران ترسیم می‌کند. اما نکته‌ای که درجه اهمیت بالایی دارد این است که نباید جواب دادن به ایمیل‌ها در محیط کار به اندازه‌ای طولانی شود که شما جلسات‌تان را از دست بدهید یا دیرتر در محل کار حاضر شوید. بیکار شدن

 

چندتا لایک داره؟!

اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند مشکلی جدی برای کارتان باشد. اولین نتیجه سرزدن‌‌های گاه و بی‌گاه به شبکه‌های اجتماعی و از جمله فیس‌بوک هم چیزی نیست جز کاهش دقت و تمرکز شما علاوه بر این بخش قابل‌توجهی از زمان نیز صرف چک کردن پیام‌ها و پست‌ها و لایک‌ها خواهد شد. به همین دلیل است که برخی کمپانی‌ها محدودیت‌هایی را برای استفاده از فیس‌بوک وضع می‌کنند. بیکار شدن

 

زبان بدن سیری چند؟!

معمولا چشم‌های‌تان را به این سو و آن سو می‌چرخانید؟ به سستی دست می‌دهید؟ همواره از تماس چشمی اجتناب می‌کنید؟ این عادت‌های ناخوشایند همه می‌توانند به عنوان قاتلانی برای زندگی حرفه‌ایتان باشند. یک روان‌شناس در این مورد می‌گوید: «بسیاری آگاه نیستند که حرکات بسیار معنادارتر از کلمات هستند. درواقع اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که بخش عمده‌ای از ارتباطات ما از راه نشانه‌های غیرکلامی است.»

زبان سرخِ سرخِ سرخ!

حتما بارها شنیده‌اید که کلمات بار معنایی دارند و برای استفاده و کنار هم چیدن آنها باید دقت کرد. وقتی می‌بینید کسی با زبانی خشن و بی‌ادبانه حرف می‌زند یا در حرف‌هایش ناسزا به‌کار می‌برد چه تصویری از او در ذهن خود خواهید ساخت؟ به یاد داشته باشید که شما در خانه خودتان نیستید یا با دوستان و در یک جمع دوستانه صحبت نمی‌کنید. قضاوت از روی کلامی که از دهان خارج می‌شود می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی کار شما داشته باشد. بیکار شدن


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *