تاثیرات ذرات ریز معلق در هوا بر وزن جنین

تاثیرات ذرات ریز معلق در هوا بر وزن جنین

تاثیر منفی ذرات ریز معلق بر جنین

طی تحقیقات جدید محققان در زمینه اثراتی که بر وزن جنین تاثیر میگذارد ذرات معلق در هوا نیز مورد بررسی قرار گرفته است و طی ازماشیات مشخص شده است که تاثیر منفی بر روی جنین دارد.

براساس تحقیقی که مشروح نتایج آن در مجله Environ Helth perspect منتشر شده است، ذرات ریز معلق در هوا بر وزن جنین هنگام تولد اثر منفی می‌گذارند و زنان بارداری که در معرض ذرات ریز معلق در هوا هستند بیش از دیگر زنان ممکن است نوزادانی با وزن زیر ۲/۵ کیلیوگرم به دنیا آورند.

به گفته محققان ۳۰-۱۰ درصد کم‌وزنی‌های هنگام تولد به همین دلیل است. محققان مرکز انسرم میزان ذرات ریز معلق را در ۶ کشور اروپایی (سوئد، دانمارک، لیتوانی، لهستان، آلمان و ایتالیا) مورد بررسی قرار دادند. این ذرات از لحاظ میزان مس، آهن، پتاسیم، نیکل، گوگرد، سیلیس و انادیوم و زنیک، سنجیده شد.

در عین حال آماری از میزان تولد کودکان با وزن پایین در این کشورها گرفته شد. نتایج بررسی‌های انجام شده روی ۳۴۹۲۳ نوزاد نشان داد ذرات ریز کمتر از ۲/۵ میکرون در مقایسه با ذرات درشت‌تر می‌تواند باعث کم‌وزنی در نوزادان شود و هر چه میزان گوگرد این ذرات بیشتر باشد خطرناک‌تر هستند و می‌توانند

باعث کاهش ۴۰ گرمی وزن نوزاد هنگام تولد شوند. محققان می‌گویند دلایل قطعی این موضوع هنوز روشن نیست اما به نظر می‌رسد این ذرات با بستن راه‌‌های هوایی و ممانعت از تبادل آب و مواد غذایی در جفت، همچنین با ایجاد اختلال در کارکرد غدد درون‌ریز و تاثیر بر هورمون‌ها از رشد جنین پیشگیری می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.