تاثیرات مختلف ویتامین B۱۲ بر بدن

تاثیرات مختلف ویتامین B۱۲ بر بدن

از مزایای مصرف ویتامین B۱۲ می توانیم به کاهش مشکلات روحی و روانی اشاره کنیم این ویتامین همچنین مانع ریزش موی بانوان شده و می تواند مشکلات گوارشی شما رانیز درمان کند افرادی که زیاد دچار حالت تهوع می شوند می توانند از این ویتامین استفاده کنند. بد نیست با منابع مفید برای دریافت ویتامین B۱۲ آشنا شوید.

ویتامین B۱۲ هم مانند ویتامین B۶ و سایر ویتامین‌های گروه B، نقشی اساسی در سیستم متابولیسم بدن دارد. ضمن اینکه نمی‌توان نقش آن را در حفظ سلامت سیستم عصبی مرکزی، تولید سلول‌های قرمز خونی و DNA هم نادیده گرفت. تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود سطح ویتامین B۱۲ در خون می‌تواند

خودش را با اختلالات ذهنی مانند افسردگی و اضطراب یا ضعف عضلات، فشار خون پایین و مشکلات بینایی نشان دهد. از آنجایی که مهم‌ترین منابع غذایی دریافت این ویتامین، منابع غذایی حیوانی هستند، بنابراین امکان ابتلا به کمبود B۱۲ در افراد گیاه‌خوار، بیشتر از سایر افراد خواهد بود.

افراد ۱۴ سال به بالا به دریافت روزانه ۲.۴ میکروگرم، خانم‌های باردار به ۲.۶ میکروگرم و خانم‌های شیرده به ۲.۸ میکروگرم ویتامین B۱۲ نیاز دارند. از مهم‌ترین منابع غذایی این ویتامین باارزش می‌توان به گوشت قرمز، ماهی، میگو، گوشت ماکیان، تخم‌مرغ، شیر، لبنیات یا غلات و محصولات غذایی غنی‌شده اشاره کرد.

برای اینکه سیستم ایمنی قوی‌تر و عملکرد عصبی بهتری داشته باشید، وعده‌های غذایی خود را با این مواد پر کنید. برای داشتن بدنی سالم شما باید از ویتامین‌های گروه B به اندازه کافی استفاده کنید. اگرچه به دست آوردن این ویتامین از طریق رژیم غذایی متعادل آسان است اما ویتامین B12 داستان دیگری دارد. ویتامین B12 که به بدن کمک می‌کند DNA و گلبول‌های قرمز را تولید کند و از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند، به طور طبیعی تنها در منابع حیوانی یافت می‌شود. این بدان معناست که افراد گیاهخوار در بدست آوردن آن دچار مشکل خواهند شد. افرادی که دارای مشکلات گوارشی همچون بیماری سلیاک هستند و افراد بالغ بالای ۵۰ سال در معرض خطر کمبود این ویتامین قرار دارند زیرا در بدن این افراد مشکلات جذب وجود دارد. با کمبود این ویتامین در بدن، فرد احساس خستگی، ضعف و سبکی سر می‌کند

ویتامین B12 به طور طبیعی تنها در فرآورده های حیوانی مانند چگر ، خاویار ،گوشت ،تخم مرغ و ماهیی و … یافت شود، گرچه صور ترکیبی آنها به طور وسیعی در دسترس هستند و به بیشتر غذاها مانند غلات اضافه می شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *