تاثیرات منفی اضافه‌ وزن بر مهارت های فکری

تاثیرات منفی اضافه‌ وزن بر مهارت های فکری

اگر به فکر افزایش مهارت های فکری خود هستید پیشنهاد می کنیم مانع اضافه‌وزن و چاقی خود شوید. چاقی در نوجوانی و جوانی تاثیرات منفی زیادی بر عملکرد مغز در دوران میانسالی خواهند گذاشت. به تازه ترین یافته های پزشکی در این باره دقت کنید.

محققان دانشگاه کمبریج در یکی از مطالعات اخیرشان به این نتیجه رسیدند که ابتلا به اضافه‌وزن یا چاقی در میان‌سالی، مغز را تا ۱۰ سال پیر می‌کند. به‌گفته دکتر لیزا رونان، از اعضای دانشگاه کمبریج و مسئول این مطالعه، این مطالعه نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اضافه‌وزن یا چاقی در میان‌سالی دارای ماده سفید کمتری در مغرشان هستند. بافت ماده سفید به قسمت‌های مختلف مغز کمک می‌کند تا با همدیگر ارتباط برقرار کنند. از دست دادن این بافت با زوال مهارت‌های فکری مرتبط است.

محققان انگلیسی در این مطالعه، اسکن‌های مغزی مربوط به افراد ۴۰ ساله را به‌منظور سنجش تاثیر وزن بر روی ساختار مغز و میزان ماده سفید در آن بررسی کردند. در بین ۴۷۳ نفر از مردان و زنانی که ارزیابی شدند، ۲۴۶ نفر از نظر وزنی در محدوده سالم قرار گرفتند،‌ ۱۵۰ نفر در محدوده اضافه‌وزن و ۷۷ نفر در محدوده چاق.

علاوه بر این، محققان از نوعی تست استاندارد و مشابه با تست IQ برای سنجش مهارت‌های فکری آنان استفاده کردند. علی‌رغم نتایجی که به دست آمده‌اند، محققان دقیقا نمی‌دانند که چطور اضافه‌وزن می‌تواند ماده سفید درون مغز را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. آنان معتقدند که به زمان بیشتری نیاز دارند تا مطالعات بیشتری را در این زمینه به انجام برسانند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *