تاثیرات منفی داروی آکتوس بر بدن

تاثیرات منفی داروی آکتوس بر بدنبرخی داروها در ایجاد سرطان مثانه در مبتلایان تاثیرات مهمی میگذارند. از جمله این داروها می توانیم به داروی ضد دیابت آکتوس اشاره کنیم. اثر منفی داروی آکتوس باعث شدت یافتن این سرطان در مصرف کنندگان ثابت شده است؛ پس در مصرف این دارو بیشتر دقت کنید.

محققان دانشگاه مک‌گیل در مطالعه اخیرشان شواهد علمی جدیدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد استفاده از داروی دیابت آکتوس (Actos) با افزایش خطر ابتلا به سرطان مثانه مرتبط است. براساس گزارشی که در BMJ منتشر شده است، این نتیجه با تحلیل وضعیت حدود ۱۴۶ هزار بیمار به دست آمده است که در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۳ میلادی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

اطلاعات نشان می‌دهند که اگر داروی آکتوس برای مدتی بیش از ۲ سال استفاده شود، یا اگر کسی از این دارو بیش از ۲۸ هزار میلی‌گرم در طول زندگی‌اش استفاده کنند، خطر ابتلا به سرطان مثانه بیشتر می‌شود. مسئولان این مطالعه می‌گویند که خطر کلی ابتلا به سرطان مثانه پایین است، اما هرچه این دارو بیشتر در بدن کسی جمع شود، خطر ابتلا به سرطان مثانه نیز بیشتر می‌شود.

این محققان هیچ ارتباط مشابهی بین سرطان مثانه و استفاده از داروی آواندیا (رزیگلیتازون) پیدا نکرده‌اند. داروی آواندیا (رزیگلیتازون)، داروی دیگری برای درمان دیابت است که در همان گروه مشابه داروی آکتوس قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که محققان معتقدند که اثر منفی داروی آکتوس مربوط به خودش است و همه داروهای این گروه چنین تاثیری ندارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *