تاثیرات منفی دخانیات بر دیابتی ها

استعمال دخانیات می تواند باعث پدید آمدن بیماری ها و مشکلات مربوط به لثه در مبتلایان به دیابت شود و رفته رفته باعث از بین رفتن بافت دندان های آن ها شود. اگر به فکر محافظت از سلامت دهان و دندان خود هستید پیشنهاد می کنیم مصرف سیگار را ترک کنید.

استفاده از انواع دخانیات، از جمله سیگار، تنباکو بدون دود و پیپ، برای همه افراد مضر است و تبعات جبران‌ناپذیری هم برای سلامت دهان و دندان دارد. با این‌حال، اگر به بیماری دیابت مبتلا باشید و سیگار بکشید، خیلی بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های لثه قرار می‌گیرید.

همه انواع دخانیات می‌توانند به بافت لثه آسیب برسانند و حتی باعث عقب‌نشینی لثه شوند. این عناصر حتی می‌توانند تحلیل استخوان‌ها و بافت‌های مختلف بدن را تسریع کنند و به از دست دندان‌ها منجر شوند. بنابراین، اگر به سلامت دهان و دندان خودتان علاقه دارید و نمی‌خواهید با عواقب ناگوار مواجه شوید،برای ترک سیگار انگیزه محکمی پیدا کنید. می‌توانید همین الان دلایل ترک سیگار را برای خودتان بنویسید، تاریخ شروع ترک سیگار را تعیین کنید و از اعضای خانواده و دوستان درخواست کنید که شما را در این راه حمایت کنند. فراموش نکنید که راه‌هایی که سلامتی دهان و دندان شما را تضمین می‌کنند،نقش مهمی در کمک به مدیریت بیماری دیابت دارند. متخصصان معمولا ۴ اقدام اصلی را برای محافظت از سلامت دهان و دندان توصیه می‌کنند: رژیم غذایی سالم. سیگار نکیشدن. استفاده کامل و درست از داروهای دیابت. مراجعه منظم به دندان‌پزشک برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات و بیماری‌های خطرناک.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *