تاثیرات منفی فروکتوز میوه بر سیستم گوارش

تاثیرات منفی فروکتوز میوه بر سیستم گوارش

گاهی اوقات سیستم گوارش ما توانایی جذب قند موجود در میوه ها را ندارد و این امر باعث اختلال در هضم و نفخ و اسهال در مصرف کنندگان میوه و یا آبمیوه خواهد شد . گاهی اوقات با صدای شکمتان پس از مصرف این خوردنی ها مواجه خواهید شد.

اگر احساس می‌کنید شکم‌تان مدام قاروقور می‌کند، ممکن است به دلیل آب‌میوه‌ای باشد که یک ساعت پیش خورده‌اید! بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که بسیاری از افراد سالم با هضم قند میوه‌ها مشکل دارند. براساس این مطالعه که گزارشی از آن در American College of Gastroenterology ارائه شده است،

تقریبا نیمی از انسان‌های عادی که فروکتوز وارد بدن‌شان می‌شود، دچار نفخ می‌شوند. این همان نوع قندی است که در میوه‌ها و آب‌میوه‌ها وجود دارد یا به‌عنوان شیرین‌کننده برای تهیه بعضی از نوشابه‌ها استفاده می‌شود. هر ۳۵۰ میلی‌لیتر نوشابه حاوی ۲۵ گرم فروکتوز است و مردم بعضی از کشورها مثل آمریکا روزانه ۳۷ گرم فروکتوز مصرف می‌کنند. در این مطالعه، پیتر بِیر، استاد دانشگاه کانزاس، ۲۵ گرم فروکتوز به ۱۵ فرد سالم داد و بعد از آزمایش تنفس استفاده کرد تا مقدار گازی که در بدن‌شان وجود دارد را اندازه‌گیری کند. او می‌گوید پس از این آزمایش مشخص شد که میزان هیدروژن در بدن این افراد بیش از حد عادی است و با علائمی مثل نفخ یا اسهال مواجه هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.