تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن

تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن

 تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن  مورد بحث ما است باید بگویم که فعالیت جسمی بسیار مهم است چون  از بیماری قلبی و سکته مغزی، قاتلان شماره یک پیشگیری میکند  ورزش  و فعالیت بدنی  برای بهبود سلامت کلی قلبی و عروقی، ما  بخصوص سالمندان خیلی حایز اهمیت است حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش متوسط یا ۷۵ دقیقه در هفته ورزش شدید (و یا ترکیبی از فعالیت های متوسط و شدید) نشان می دهد برای سلامتی خیلی خوب است

تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن باید بگوییم در اکثر سالمندان، افزایش سن با کاهش قدرت، انرژی و آمادگی بدنی همراه است که همگی آنها منجر به کاهش کیفیت زندگی می شوند. هیچ فردی مایل به وقوع چنین رویدادی در دوران کهولت نیست. کاهش سطح تندرستی و عملکرد به همراه افزایش سن که باعث اختلال در راه رفتن، بالا رفتن از پله ها و حمل خوار و بار و مواد مورد نیاز می شود تا حد زیادی ناشی از عدم فعالیت بدنی می باشد. هنگامی که ا ین عدم فعالیت بدنی عملکرد عضله و آمادگی جسمانی را تحت تاثیر قرار دهد ضرب المثل قدیمی «از آن ا ستفاده کنید یا آن را از دست دهید» مصداق پیدا می کند. همه سالمندان به ویژه آنهایی که بسیار پیر یا ضعیف هستند بطور بالقوه می توانند با شرکت در فعالیت های بدنی منظم، تحرک و کارایی خود را بهبود داده و توانایی خود را برای زندگی کردن به صورت مستقل حفظ نمایند.

فواید و تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن

تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن و افزایش آمادگی آنها نه تنها دارای فواید بدنی است

بلکه فواید اقتصادی و اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

این فواید مدت زمان اندکی پس از انجام تمرینات به صورت منظم آشکار می گردند.

کافی است نیازهای شرکت کنندگان و اهداف مشارکت در تمرینات ورزشی را تعیین کنیم

سپس مزایا و فواید تمرینات ورزشی ملموس و قابل مشاهده خواهند بود.

فواید جسمانی تاثیر آمادگی بدن برای ورزش در افراد مسن

فعالیت بدنی منظم دارای آثار مثبتی بر اکثر سیستم های بدن نه همه آنها می باشد.

شرکت در این فعالیت ها می تواند مانع از بیماری ها و مشکلات مربوط به سلامتی گردد.

اگر چه فواید فعالیت بدنی با افزایش تعداد و یا شدت فعالیت افزایش می یابد با این حال با اجرای سطوح متوسطی از فعالیت نیز فواید عمده ای حاصل می گردد. فعالیت بدنی به ویژه برای سالمندان، دارای اهمیت فراوانی است زیرا آنها بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای مزمن و شرایطی از قبیل آرتریت قرار می گیرند که می تواند عملکرد بدنی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *