تاثیر آنتی بیوتیک ها بر مشکلات روده

تاثیر آنتی بیوتیک ها بر مشکلات روده

اگر می خواهید روده هایی سالم داشته باشید بهتر است به خورد و خوراک خود بیشتر اهمیت دهید. مصرف آنتی بیوتیک ها به صورت خودسرانه را کنار بگذارید و با این کار به افزایش طول عمر خود کمک کنید. چاقی و بیماری‌های متابولیک با عدم تحمل گلوکز مرتبط هستند پس سعی کنید از ایجاد این عارضه در بدنتان پیشگیری کنید.

متخصصان بارها اشاره کرده‌اند که رژیم غذایی سالم و سرشار از پروبیوتیک‌ها، کلید مهمی برای داشتن روده‌های سالم و بی‌نقص است. متاسفانه برخی از انتخاب‌های افراد به باکتری‌های مفید روده آسیب می‌رسانند و مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورند. یکی از این انتخاب‌ها، زیاده‌روی در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها یا استفاده خودسرانه از آن‌ها است. البته هیچ شکی نیست که این داروها به بخش مهمی از پزشکی مدرن تبدیل شده‌اند و به بهبودی زندگی انسان‌ها و افزایش طول عُمر آنان کمک کرده‌اند. درواقع، مشکل اصلی به همان زیاده‌روی در مصرف ‌آن‌ها برمی‌گردد.

آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) آمریکا نشان می‌دهند که تقریبا نیمی از آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی ضروری نیستند، چون بسیاری از بیماری‌ها ریشه ویروسی دارند و به آنتی‌بیوتیک‌ها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. اگر به سرماخوردگی، گلودرد یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مبتلا شدید، بهتر است سوپ مرغ همراه با مقدار زیادی سیر بخورید و تا از بین رفتن مشکل استراحت کنید. این کار مانع از آن می‌شود که آنتی‌بیوتیک‌ها به روده شما آسیب برسانند.

طرز تهیه دو نوع سوپ خوشمزه برای روزهای سرد سال امروزه برخی افراد در خانه از محصولات ضدباکتری (آنتی‌باکتریال) برای شُستن دست‌های‌شان استفاده می‌کنند، ‌اما توصیه برخی متخصصان این است که از این محصولات استفاده نکنید. به نظر آنان، بهتر است دست‌های‌تان را در خانه با آب گرم و صابون بشویید. مواد دیگری که به سلامت روده‌ها آسیب می‌رسانند، شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی،باکتریایی روده را تغییر می‌دهند و باعث ابتلا به عدم تحمل گلوکز می‌شوند. این حالت معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بدن نمی‌تواند با حجم زیاد مواد قندی در رژیم غذایی مقابله کند و زمینه را برای ابتلا به چاقی و بیماری‌های متابولیک مثل بیماری دیابت فراهم می‌گرداند. بنابراین اگر به سلامت روده‌های خودتان اهمیت می‌دهید، ‌از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند، استفاده نکنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *