تاثیر ازدواج بر طول عمر بیماران سرطانی

تاثیر ازدواج بر طول عمر بیماران سرطانی

تازه ترین تحقیقات روی بیماران سرطانی ثابت کرد پیشرفت این بیماری در افراد متاهل با شدت کمتری رخ میدهد در حالی که بیماران سرطانی مجرد عمر کوتاه تری نسبت به بیماران متاهل دارند مرگ و میر ناشی از سرطان در آن ها بیشتر دیده می شود.

براساس نتایج دو مطالعه مرتبط اخیر که در مجله Cancer منتشر شده است، ازدواج کردن در نجات یافتن از سرطان تاثیر مثبتی می‌گذارد. در واقع، این مطالعه نشان می‌دهد که اگر بیماران سرطانی ازدواج کرده باشند، ممکن است زندگی طولانی‌تری را تجربه کنند. به اضافه این‌که محل تولد و نژاد/قومیت روی افزایش عُمر پس از ابتلا به سرطان نیز تاثیرگذار است. محققان آمریکایی در این مطالعه به ارزیابی وضعیت ۷۸۳ هزار و ۱۶۷ نفر پرداختند

که در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ میلادی مبتلا به سرطان تهاجمی تشخیص داده شده بودند. ضمن این‌که وضعیت تاهل، سن، جنسیت، نشانی محل زندگی، نژاد/قومیت، وضعیت اقتصادی، سال تشخیص سرطان و تاریخ شروع درمان برای هر بیمار به‌طور جداگانه مورد بررسی قرار گرفت و وضعیت همه آنان تا سال ۲۰۱۲ میلادی پیگیری شد. نتایج نهایی نشان داد که میزان مرگ‌ومیر بر اثر سرطان در میان مردان مجرّد،حدود ۲۷ درصد بیشتر از مردان متاهّل است. این میزان در بین زنان مجرّد مبتلا به سرطان به ۱۹ بیشتر از زنان متاهّل رسید. محققان می‌گویند که بیماران متاهّل، تفاوت‌های زیادی با بیماران مجرّد دارند. آن‌ها، رفتارهای سالم‌تری را در پیش می‌گیرند و مثلا از رژیم غذایی بهتری پیروی می‌کنند،‌ فعالیت بدنی بیشتری انجام می‌دهند و در اقداماتی مثل غربالگری سرطان و دریافت درمان‌های پیشرفته مشارکت می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *