تاثیر استرس‌های مختلف زندگی بر کودک

تاثیر استرس‌های مختلف زندگی بر کودک

استرس‌های مختلف زندگی تاثیرات مختلفی بر سلامت روان فرزندانمان خواهند داشت، برای مدیریت و کنترل استرس‌های مختلف زندگی بهتر است در رفتارها و سبک زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید، انواع بدرفتاری در کودکان با استرس های مختلف زندگی مرتبط هستند.

رفتارهای بد کودکان در مسائل مختلف زیست‌محیطی، بیولوژیکی و عاطفی ریشه دارد. همه کودکان گاهی اوقات به دلیل قرار گرفتن در معرض استرس‌های مختلف زندگی، رفتارهای بدی از خودشان نشان می‌دهند. با این‌حال، علت‌های خاصی وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. کودکان بر طبق روال عادی رشد می‌کنند، تا این‌که تغییرات خاصی در زندگی آن‌ها شکل می‌گیرند.

وقتی که این تغییرات به وجود می‌آیند (مثل به دنیا آمدن خواهر یا برادر جدید، شروع مدرسه یا تغییر آن، مرگ یکی از بستگان و…)،ممکن است که کودکان با رفتارهای منفی نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند. ناتوانی کودکان در بیان کردن احساسات یا ترس از امور ناشناخته، می‌تواند کودکان را در شرایطی قرار دهد که انتخاب‌های نادرستی انجام دهند. کودکان ممکن است در این حالت‌ها جیغ بزنند، پرخاشگری کنند یا ناسازگار شوند. پدرها و مادرهایی که درباره اصول فرزندپروری آگاهی ندارند یا بیش از حد در معرض استرس‌های زندگی قرار می‌گیرند، معمولا بر سر اجرای مقررات همیشگی با کودک دعوا می‌کنندو با عواقب ناگواری مواجه می‌شوند. این رفتارها می‌توانند کودک را به کودکی بی‌ادب و بدرفتار تبدیل کنند. براساس مطالعات محققان دانشگاه ایالتی کلرادو، برخی از مسائل مربوط به پدرها و مادرها که باعث شکل‌گیری بدخلقی و بدرفتاری در میان کودکان می‌شوند، بدین ترتیب هستند: اصول انضباطی و تربیتی متناقض، عیب‌جویی بیش از حد از کودک، مراقبت بیش از حد از کودک، غفلت از کودک، و توجه نکردن یا ابراز علاقه نکردن به کودک توسط پدرها و مادرها.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.