تاثیر استرس بر سندرم روده تحریک‌ پذیر

از عوامل تاثیرگذار بر سندرم روده تحریک‌پذیر چه میزان اطلاع دارید این عارضه با استرس شدت بیشتری پیدا خواهد کرد. برای مقابله با سندروم روده تحریک پذیر بهتر است از روش های کنترل استرس بهره بگیرید. رژیم غذایی سالم و متعادل در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

متخصصان می‌دانند که استرس هم می‌تواند در ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر نقش داشته باشد و هم این سندرم را تشدید کند. بدیهی است که شما نمی‌توانید شخصیت خودتان را از بنیان تغییر بدهید، اما می‌توانید سبک زندگی سالم و رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید که در کنار هم اثرات منفی استرس را کاهش می‌دهند. رژیم غذایی سالم و متعادل، یکی از موثرترین عوامل در پیشگیری از ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر و کنترل این بیماری است.

بنابراین، هم باید میزان مصرف فیبرهای غذایی را افزایش بدهید و هم میزان زیادی مایعات بنوشید. به‌علاوه، زیاده‌روی در مصرف کافئین، خوراکی‌های شیرین و نوشابه‌های گازدار می‌تواند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر را تشدید کند. پرهیز از سیگار هم واقعا ضرورت دارد، ‌چون نیکوتین می‌تواند دردهای ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر را بدتر کند.

رژیم‌های غذایی مختلفی وجود دارند که می‌توانند علائم ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر را تسکین بدهند. یکی از این رژیم‌ها، رژیم غذایی با FODMAP پایین است. FODMAP، مجموعه‌ای از مواد غذایی را شامل می‌شود که هضم بسیار سختی دارند. گلوتن، لاکتوز و بعضی از سبزی‌ها و میوه‌ها در همین مجموعه قرار می‌گیرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.