تاثیر اسپرم بر آندومتریوز

 تاثیر اسپرم بر آندومتریوز

آیا اسپرم بر اندومتریوز تاثیر گذار است؟

امروز مشکل بزرگی که برای خانم ها پیش آماده است گرفتگی لوله های رحم می باشد که این مشکل چندان جالبی نیست حال ما می پردازیم به موضوع تاثیر اسپرم بر گرفتگی لوله های رحم، پس با ما نیز همراه باشید.

محققان استرالیایی می‌گویند مواجهه با مایع منی باعث گسترش بافت رحم در خارج از آندومتر می‌‌شود. محققان دانشگاه آدلاید پس از زیر نظر گرفتن زنان مبتلا به آندومتر موفق به شناسایی فاکتورهای خطری شدند که احتمال تشدید آندومتریوز را بالا می‌برد. یکی از این فاکتورها مواجهه با مایع منی است که احتمال گسترش بافت رحم به خارج از آندومتر را بالا می‌برد.

محققان برای اثبات این قضیه سلول‌های زنانه مبتلا به آندومتریوز را به موش‌هایی که مبتلا به نقص ایمنی بودند پیوند زدند و بعد سلول‌ها را با مایع منی مواجهه کردند. دو هفته بعد شدت زخم‌ها ۸ برابر و حجم بافت ۴ برابر شده بود. در آزمایشی دیگر محققان مایع منی و تاثیر آن بر تشدید آندومتریوز را بر زنان مبتلا مورد مطالعه قرار دادند

و به نتیجه‌ای یکسان رسیدند. آندومتریوز بیماری دردناکی است که یک دهم زنان درگیر آن هستند و از جمله دلایل بروز آن مواجهه با سموم و آفت‌کش‌ها و استرس اکسیداتیو است. بررسی‌های اخیر محققان نشان داده با اصلاح روابط جنسی می‌توان جلوی تشدید علائم را در این بیماران گرفت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *