تاثیر افسردگی و درد مزمن در زوج ها

تاثیر افسردگی و درد مزمن در زوج ها

رابطه بین افسردگی و درد مزمن

در مطلب زیر در مورد افسردگی و وجود درد مزمن در زوج ها صحبت شده است و به ارتباط خاص بین این بیماری و مبتلا شدن زوج ها به درد مزمن اشاره کرده است.

محققان دانشگاه ادینبورگ در مطالعه اخیرشان به نتایج جالبی درباره زوج‌ها دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که اگر همسرتان به افسردگی مبتلا باشد، شما نیز با افزایش خطر ابتلا به درد مزمن مواجه می‌شوید. گزارشی از این مطالعه در PLoS Medicine به انتشار رسیده است.

محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم انگلستان را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. نتایج نهایی به آنان نشان دادند که ابتلا به درد مزمن تا حدودی از ژنتیک نشات می‌گیرد و تا حدی به عوامل خطر خاصی برمی‌گردد که هنوز ناشناخته‌اند و بین زوج‌ها مشترک هستند.

علاوه بر این، محققان متوجه شدند که درد مزمن و افسردگی دارای علت‌های مشترکی هستند. برخی از این علت‌ها نیز ژنتیکی محسوب می‌شوند و برخی از آن‌ها نیز به محیط زندگی مشترک ارتباط دارند. به‌گفته محققان، درد مزمن هنوز توسط دانشمندان به‌خوبی شناخته نشده است. بنابراین یافته‌های اخیر، مسیر تازه‌ای را در راه شناخت درد مزمن باز می‌کنند

و می‌توانند در طراحی روش‌های جدید برای تشخیص بیماری و درمان آن نقش داشته باشند. دکتر اندرو مک‌اینتاش، از اعضای دانشگاه ادینبورگ و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «امیدواریم که مطالعه ما، مردم را تشویق کند به این‌که درباره ارتباط بین درد مزمن و افسردگی فکر کنند و این سوال را از خودشان بپرسند که آیا بیماری‌های جسمی و روانی واقعا نسبت به همدیگر مستقل هستند؟».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.