تاثیر بوتاکس بر میگرن

تاثیر بوتاکس بر میگرن

آیا از تاثیرات مختلف تزریق بوتاکس بر بدن اطلاع دارید؟ افرادی که از میگرن مزمن رنج میبرند با تزریق بوتاکس می توانند این بیماری عصبی را درمان کنند. نوعی سم در مواد بوتاکس استفاده می شود که می تواند در درمان میگرن موثر باشد. در ادامه نظرات دانشمندان آکادمی نورولوژی آمریکا  را در این باره با هم مرور خواهیم کرد.

دانشمندان آکادمی نورولوژی آمریکا با انتشار جدیدترین دستورالعمل این آکادمی در مجله Neurology، اعلام کردند که بوتاکس می‌تواند به‌عنوان روش درمانی بی‌خطر و موثری برای درمان میگرن مزمن و سه اختلال عصب‌شناختی دیگر به کار رود. سم بوتولینوم از نوعی باکتری ساخته شده است که مدت‌هاست برای صاف کردن چین‌وچروک‌ها استفاده می‌شود. دانشمندانی که مسئول به‌روزرسانی این دستورالعمل بوده‌اند،

چهار نوع سم بوتولینوم موجود در ایالات متحده آمریکا را بررسی کردند تا به نتایج تازه‌ای دست پیدا کنند. آن‌ها در نهایت متوجه شدند که این روش درمانی برای چهار بیماری عصب‌شناختی موثر و بی‌خطر است: میگرن مزمن، اسپاسم در بزرگسالان، دیستونی گردن و بلفارواسپاسم. آخرین باری که دستورالعمل آکادمی نورولوژی آمریکا به‌روزرسانی شده بود، به سال ۲۰۰۸ میلادی برمی‌گردد. در آن زمان، اطلاعات کافی در اختیار دانشمندان نبود تا درباره میگرن مزمن توصیه‌ای ارائه دهند.

برای اولین بار است که مسئولان این آکادمی، نقش سم بوتولینوم را برای افراد مبتلا به میگرن مزمن، مثبت اعلام می‌کنند. دانشمندان آکادمی نورولوژی آمریکا برنامه‌ریزی کرده‌اند تا گزارش کاملی از مطالعه اخیرشان را در نشست سالانه این آکادمی ارائه دهند که هفته بعدی در ونکوور کانادا برگزار می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *