تاثیر بیکاری بر ابتلا به امراض خطرناک

تاثیر بیکاری بر ابتلا به امراض خطرناک

بیکاری خطرات جبران ناپذیری برای سلامتی مان دربردارد و می تواند در بروز امراض سرطانی خطرناکی مانند سرطان پروستات در مردان تاثیرگذار باشد همچنین کمبود ویتامین دی در بدن مردان باعث ابتلای آن ها به سرطان پروستات خواهد شد.

براساس مطالعات جدید محققان، تغییرات اجتماعی که طی دهه گذشته رخ داده است، با افزایش مرگ و میر حاصل از سرطان در مردان، در ارتباط است. برای مثال، از دست دادن شغل، خطر مرگ بر اثر سرطان را افزایش می‌دهد. محققان انگلیسی، دریافتند که پس از افزایش ۱ درصدی بیکاری در این کشور، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان پروستات در مردان، به طور چشمگیری افزایش یافت. حتی تا ۵ سال پس از بیکاری نیز احتمال مرگ ناشی از سرطان در مردان وجود دارد.

به اعتقاد دانشمندان، مردانی که بازنشسته می‌شوند یا شغل خود را از دست می‌دهند، بیشتر به سمت عادات غذایی غلط کشیده می‌شوند، کمتر ورزش می‌کنند و با افزایش خطر بروز افسردگی روبه‌رو می‌شوند. این سه گزینه همگی عوامل بروز سرطان هستند. از آنجایی که از دست دادن شغل، استرس مضاعفی به فرد وارد می‌کند، تبلیغات اغواکننده غذاهای ناسالم، اولین گزینه‌‌ای است که در ذهن فرد نفوذ می‌کند تا فکر او را از پرداختن به بیکاری منحرف کند.

پزشکان به مردها توصیه می‌کنند که حداقل ۴۰۰۰ واحد بین‌المللی، ویتامین D در روز مصرف کنند تا خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهند. مطالعه‌ای در دانشکده پزشکی کارولینا جنوبی انجام شد که نشان می‌دهد مردانی که تحت درمان سرطان پروستات با این میزان از ویتامین D قرار می‌گیرند، از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.