تاثیر ترامپولین بر افزایش قدرت عضلات بدن

تاثیر ترامپولین بر افزایش قدرت عضلات بدن

 

برای بسیاری این سوال پیش آمده است که آیا با ورزش ترامپولین می توانیم قدرت عضلات بدن را افزایش دهیم؟ در این مطلب شما را با تاثیر ترامپولین بر قدرت عضلانی بیشتر آشنا می کنیم. ترامپولین با خاصیت ارتجاعی بودن خود و با استفاده از گرانش زمین  شما را قدرتمند میسازد.

هنگامی که از ترامپولین استفاده می کنید شرایط بی وزنی را در بالاترین ارتفاع هنگام پرش تجربه میکنید و هنگام فرود و زمان برخورد با صفحه ترامپولین تا ۳ برابر نیروی گرانش زمین به بدنشما وارد میشود. در این دو حالت ماهیچه های شما در وضعیت انقباضقرار میگیرند که خود به خظود منجر به بیشتر شدن استقامت و قدرت عضلات بدن شما میشود. با توجه به اینکه این انقباض و انبساط عضلات بواسطه نیروی گرانش زمین به تمام ۶۳۸ ماهیچه بدن نیرو وارد میشود ، و هیچ قسمت از بدن از فرایند احیاسازی از قلم نمی افتد.

ترامپولین تجربه ای جدید ورزش کردن را برای شما در بر خواهد داشت .

 

اهمیت قدرت عضلات میانی بدن

این روزها صحبت از اهمیت قدرت هسته بدن و عضلات میانی بدن بسیار است که البته بی دلیل هم نیست.

/هنگام انجام کار و فعالیت روزانه عضلات کمر، لگن، باسن و پشت شما نقش بسیار مهمی را برای بدن شما ایفا میکند. این ماهیچه ها به عنوان نقش انتقال قدرت از مرکز بدن به خارج از آن را است و باعث حفظ تعادل و پایداری بدن میشوند. با این حال اگر هم شما برای هدف ورزشی خواصی تلاش نمیکنید باز هم به این عضلات در زندگی روزمرگی خود احتیاج دارید. اگر هسته بدن و عضلات میانی بدن شما ضعیف باشد برای شما حتی کارهای ساده و تکراری در زندگی روزمره دشوار و خسته کننده خواهد بود. استیل حرکت و راه رفتن شما دچار مشکل خواهد بود و احتمال آسیب دیدگی و کمردرد در ناحیه پایین کمر را برای شما افزایش میدهد.

ترامپولین برای تمرینات قدرتی عضلات مرکزی بدن بسیار مناسب است. هنگامی که بر روی سطحی انعطاف پذیر پرش میکنید ماهیچه های شکمی، کمر، باسن و لگن برای حفظ تعادل شما و مرکز ثقل بدن شما به چالش کشیده میشوند. نتیجه استفاده مداوم از ترامپولین افزایش قدرت ماهیچه های مهم میانی بدن ، بهبود استیل حرکتی و راه رفتن و افزایش سطح انرژی در بدن است.

 

متابولیسم بدنتان را سرعت دهید

آبا میدانستید بدن شما حتی هنگام  خواب،غذاخوردنواستراحتهمکالریمصرفمیکند؟ حتما فکر میکنید این موضوع آنقدر خوب است که ممکن است غیر واقعی به نظر بیاید ولی حقیقت دارد .

هنگامی که بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از ترامپولین استفاده میکنید متابولیسم بدن شما برای ۲۴ ساعت آینده سرعت پیدا میکند. در این ۲۴ ساعت سرعت شکستن سلول های قند و چربی افزایش یافته و انتقال اکسیژن به ماهیچه ها و عضله سازی افزایش می یابد و این در حالیست که فشار وارده به بدن شما آنچنان ناچیز است که بدن شما احساس نمیکند کهآبافعالیتورزشیمیکنیدیا در حال استراحت  ویاتماشایتلویزیونهستید. خوبی ترامپولین این است که استفاده از آن حتی برای مدتی کم در طول روز سرعت متابولیسم را افزایش می دهد و به شما کمک میکند تا در طول زمان کالری بیشتری مصرف کرده و تناسب اندام بدست آورید. شما میتوانید بین فعالیتهای روزانه دقایقی را بر روی ترامپولین پریده و سرعت متابولیسم بدن خود را بالا نگه دارید .

خبر خوب برای افرادی که اهل شمارش کالری مصرفی روزانه خود هستند این است که ترامپولین اعداد را به خدمت شما درآورده!

اگر وزن شما ۷۵ کیلوگرم باشد و برای ۳۰ دقیقه بدوید انرژی مصرفی شما تقریبا برابر ۱۷۵ کیلو کالری خواهد بود. همان مدت زمان استفاده از ترامپولین ۲۰۵ کیلو کالری مصرف خواهد کرد و این درحالیست که ترامپولین بسیار مفرح تر و جذابتر از دویدن است!

تحقیقات اخیر نشان داده ریباندینگ ۵۰ درصد سریعتر از دویدن چربی را می سوزاند هنوز صبر کنید! ترامپولین بسیار فراتر از یک چربی سوز ساده است. ترامپولین ورزشی برای تمام عضلات بدن شماست. قلب ها  ، ششها را تقویت کرده و سیستم ایمنی بدن شما را مقاوم تر میسازد و قدرت ماهیچه های شما را افزایش میدهد.

 

تمرینات پرشی بدون آسیب

تمرینات پرشی و پلیومتریک تاثیر زیادی بر عملکرد ورزشکاران حرفه ای دارد. معمول ترین تمرین پلیومتریک پریدن بر روی یک سکو و سپس پاببن پریدن از روی سکو است که ماهیچه ها را مجبور میکند به سرعت منقبض و سپس کشیده و باز شوند که باعث افزایش قدرت عضلانی و افزایش سرعت عملکرد آن ها میشود.

ورزشکاران المپیک اولین افرادی بودند که به اهمیت تمرینات پلیومتریک پی بردند و از آنها در تمرینات روزمره خود استفاده کردند.انجمن سلامت و تندرستی امریکا و انجمن ورزش های قدرتی انگلستان هر دو تمرینات پلیومتریک را به ورزشکاران حرفه ای برای بهبود عملکردشان پیشنهاد کرده اند. حتی این تمرینات برای درمان و بهبود عملکرد افراد آسیب دیده استفاده کرده اند.

در عین حال که تمرینات سنگین و مداوم پلیومتریک قدرت تمرکز و زمان عکس العمل را بهبود می بخشند، فشار زیادی را به بدن واد میکنند که خسته کننده و طاقت فرسا میشود. استفاده از ترامپولین همان بهبود عملکردی را برای بدن به همراه دارد با این تفاوت که مفرح است و مفاصل بدن را تحت فشار قرار نمی دهد و آسیب های ورزشی را به حداقل می رساند.

 

امتیازات مثبت در تمرینات منفی

چه کسی مزایای تمرینات منفی مرکزگراو مثبت برونگرارا همزمان نمیخواهد؟

تقابل منفی ماهیچه ها هنگام کشیده شدن ماهیچه ها زیر فشار  اتفاق می افتد مانند فشاری که هنگام پایین آوردن هالتر در انجام حرکت قدرتی جلو بازو اتفاق می افتد. هنگام بالا آوردن هالتر قسمت مثبت حرکت است و منجر به فشرده شدن ماهیچه میشود. قسمت منفی حرکات ورزشی( برونگرا) انرژی کمتری نیاز دارد و به همین علت است که شما تقریبا ۴۰% وزن بیشتری را میتوانید با هالتر پایین بیاورید ولی نمی توانید همان وزن را با هالتر بالا بیاورید

اگرچه فشار مثبت بر روی ماهیچه ها منجر به عضله سازی بیشتری میشود ولی اعمال  فشار منفی شما را کمتر خسته می کند و سرعت متابولیسم شما را ۹ درصد افزایش میدهد و باعث میشود مدت زمان بیشتری احساس پرانرژی بودن در بدن خود داشته باشید. (پس از اعمال فشار زیاد  مثبت به بدن درست باالعکس این داستان اتفاق می افتد و پس از ورزش احساس میکنید بدن شما از انرژی تخلیه شده و نیاز به استراحت دارید)

بر روی ترامپولین هر دو نوع نیروی مثبت و منفی به عضلات وارد میشود. نیروی مثبت هنگام بالا رفتن در حرکت پرشی و نیروی منفی هنگام پایین آمدن .

 

برای مشاهده انواع مختلف ترامپولین در ابعاد مختلف و توضیحات بیشتر در این رابطه و همچنین خرید ترامپولین وارد سایت زیر شوید:

آدرس سایت تخصصی شرکت ایران ترامپولین

http://irantrampoline.ir/


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *