تاثیر تستوسترون درمانی بر ابتلا به سرطان

تاثیر تستوسترون درمانی بر ابتلا به سرطان

عوارض رفع مشکلات مردانه با تستوسترون درمانی چگونه است ؟ این دارو برای کنترل هورمون‌های مردانه استفاده می شود. بهبود عملکرد جنسی و بهبود خلق‌وخو ناشی از تستوسترون درمانی ایجاد می شود. برخی افراد نگران خطر ابتلا به سرطان با این روش درمانی هستند. نظر پزشکان در این باره چیست؟

جدیدترین مطالعه محققان دانشگاه نیویورک، به نتیجه تازه‌ای درباره ارتباط بین تستوسترون‌درمانی و سرطان پروستات منجر شد. مردانی که به توصیه و دستور پزشک باید تستوسترون‌درمانی انجام دهند تا هورمون‌های جنسی مردانه را به سطح عادی برگردانند، نباید نسبت به این روش درمانی نگرانی داشته باشند، چون تستوسترون‌درمانی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش نمی‌دهد. محققان در این مطالعه متوجه شدند که استفاده از تستوسترون‌درمانی (TRT)برای مدتی بیشتر از یک سال اصلا خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش نمی‌دهد و حتی خطر ابتلا به بیماری‌های تهاجمی در میان این مردان تا ۵۰ درصد کمتر از کسانی می‌شود که تستوسترون‌درمانی انجام نمی‌دهند. مسئولان این مطالعه می‌گویند که بیشتر نگرانی‌ها درباره ارتباط بین تستوسترون‌درمانی و خطر ابتلا به سرطان از این‌جا نشأت می‌گیرد که یکی از روش‌های درمانی سرطان پروستات، استفاده از داروها است و این داروهابه‌طرز قابل توجهی سطح هورمون‌های مردانه را در بدن کاهش می‌دهند.

اما وقتی که تستوسترون‌درمانی توسط مردانی استفاده می‌شود که با کاهش تستوسترون ناشی از افزایش سن مواجه شده‌اند،‌ بهبود عملکرد جنسی و بهبود خلق‌وخو را به همراه دارد. این محققان به مردان توصیه می‌کنند که سطح تستوسترون را در محدوده نرمال حفظ کنند و در صورتی که با کاهش سطح تستوسترون مواجه شدند، حتما به پزشک مراجعه کنند و علائم مشکل را با پزشک در میان بگذارند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *