تاثیر تغذیه در محافظت از قلب جنین

تاثیر تغذیه در محافظت از قلب جنین

تغذیه در دوران بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

تغذیه نقش بسیار مهمی در دوران برداری ایفا میکند یک تغذیه درست و اصولی باعث میشود که قلب جنین محافظت شود و همچنین اتفاق ناگواری برای مادر و جنین رخ ندهد. بنابراین در مطلب زیر اطلاعات کامل را مطالعه نمایید.

محققان می‌گویند داشتن رژیم سالم غذایی یکی از فاکتورهای دخیل در سلامت قلب است. بر اساس تحقیقی که توسط محققان دانشگاه اوتات آمریکا انجام شد و مشروح آن در مجله l Archives of Diseases in Childhood Fetal & Neonatal Edition، منتشر شد، محققان رژیم غذایی مادرانی که نوزادانشان به نارسایی‌های قلبی مبتلا بودند

را زیر نظر گرفتند. تعداد داوطلبان در کل ۱۹ هزار نفر بود که از اوایل بارداری تا بعد از زایمان زیر نظر گرفته شد. نیمی از مبتلایان فرزندانی با نارسایی قلبی داشتند. محققان بر حسب کیفیت غذای خانم‌های باردار آنها را به ۴ دسته تقسیم کردند. به گفته محققان زنانی که رژیم غذایی‌شان شبیه به رژیم غذیی مدیترانه‌ای بود یعنی‌‌‌ میزان گوشت قرمز کمتر

و ماهی بیشتری داشت با احتمال پایین‌تری فرزندانی با نارسایی قلبی به دنیا می‌آوردند. به گفته متخصصان نارسایی قلبی جنینی شایع‌ترین بیماری دوران تولد است و ۳ درصد نوزادان بعد از تولد و ۲۰ درصد نوزادانی که مرده متولد می‌شوند به آن مبتلایند. ۲۰ تا ۳۰ درصد دلایل مرگ و میر کودکان در کشورهای اروپایی ناشی از همین اختلال است.

دلیل ۳۰ درصد نارسایی‌های قلبی ژنتیکی است اما ۶۰ درصد باقی هنوز شناسایی نشده است. داشتن رژیم غذایی سالم صد در صد ضامن پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیست اما می‌تواند تا حد زیادی از قلب جنین حفاظت کند. در کنار رژیم سالم غذایی مصرف برخی مکمل‌‌‌ها از جمله اسید فولیک و در برخی شرایط ویتامین D هم مفید است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *