تاثیر تناسب اندام بر متابولیسم بدن

تاثیر تناسب اندام بر متابولیسم بدن

برای افزایش تناسب اندام و چربی سوزی می توانید از روشهای تغذیه ای مناسبی کمک بگیرید. ماهی سالمون،ماست یونانی،چای سبز،نان سبوس دار،آبلیمو و آووکادور بهترین گزینه های تغذیه ای در این زمینه به شمار می روند.

کسانی که می‌خواهند بدن‌شان متابولیسم بهتری را تجربه کند، همیشه این غذاها را در دسترس داشته باشند.

ماست یونانی
این نوع ماست، پروتئین زیادی دارد. به‌علاوه این‌که خاصیت‌های پروبیوتیک خوبی برای بهبود وضعیت گوارشی افراد دارد. ماست یونانی به‌خصوص برای قبل از ورزش و بعد از ورزش، خیلی میان‌وعده مناسبی است.

چای سبز
ورزشکارانی که به مدت ۳ ماه، ۴ فنجان در روز از چای سبز می‌خورند، چربی شکم‌شان خیلی کم‌تر می‌شود.در حالی که آن دسته از افراد که از نوشیدنی‌های کافئین‌دار استفاده می‌کنند، چربی شکم‌شان کم نمی‌شود.

قارچ
قارچ‌ها، ویتامین D خیلی زیادی دارند. این ویتامین در بین خانم‌های یائسه باعث کاهش چربی بدن می‌شود. استفاده از قارچ در سالادها خیلی مفید است.

نان سبوس‌دار
آنزیم‌هایی که این نوع نان‌ها دارند، فرآیند هضم غلات را خیلی آسان‌تر می‌کنند. نان‌های سبوس‌دار گزینه‌های خیلی خوبی برای ساندویچ‌ها هستند.

آب‌لیمو
آب‌لیمو سرشار از ویتامین C است که توانایی کاهش میزان کورتیزول را دارد. این مسئله به بهبود وضعیت متابولیسم خیلی کمک می‌کند. اگر بتوانید روزانه یک لیوان آب‌لیمو بخورید، تاثیرات خیلی فوق‌العاده‌ای می‌بینید.

آووکادو
منبع خیلی خوبی از اسیدهای چربی است که چربی شکمی را می‌سوزانند. استفاده از آووکادو در سالادها و میان‌وعده، یا خوردن یک عدد همراه شام خیلی تاثیر خوبی دارد.

گوجه‌فرنگی و سیر
استفاده از این دو سبزیجات، خیلی نتایج معجزه‌آسایی دارد. ویتامین C خاصی که کورتیزول را کاهش می‌دهد در این دو سبزیجات فراوان‌اند. هر دوی این‌ها متابولیسم بدن را تقویت می‌کنند و سطح قند خون را تنظیم می‌کنند.

ماهی سالمون
استفاده منظم از سالمون گریل‌شده واقعا فوق‌العاده است. سالمون‌ها سرشار از اسید چرب امگا ۳ هستند که کالری‌های اضافی را می‌سوزانند.

در یک بررسی ده‌هفته‌ای، افراد چاق و دارای اضافه‌وزن، برای نگه‌داشتن وزن‌شان تحت رژیم غذایی قرار گرفتند. این افراد مقدار ۲۵٪ کالری روزانه‌شان را از راه صرف نوشیدنی‌های شیرین‌شده با فروکتوز تأمین کردند. نتیجه‌ی این بررسی، بر کاهش حساسیت به انسولین و افزایش چربی دور شکم در این افراد حکایت می‌کرد. در بررسی دوم، افرادی که این رژیم غذایی را در پیش گرفته بودند، علائمی از کاهش چربی‌سوزی و میزان سوخت‌وساز نشان دادند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *