تاثیر توافق در زندگی زناشویی

تاثیر توافق در زندگی زناشویی

توافق کردن در زندگی مشترک چه نقشی دارد؟

در زندگی مشترک اختلافات بسیار زیادی وجود دارد و به شما زوج های جوان توصیه می شود که هیچگاه بحث و دعوا را در زندگی پیشی نگیرید و سعی کنیددر اختلافاتتان توافق را در نظر بگیرید.

زندگی مشترک باید با احساس شادی متقابل همراه باشد. این یعنی که شما باید در صورت بروز اختلافات، انعطاف‌پذیر باشید. به‌جای این‌که دائما در برابر خواسته‌های همسرتان تمکین کنید، باید فضای میانه‌ای پیدا کنید که جایی برای هر دوی شما داشته باشد. متخصصان معتقدند که زوج‌ها باید با هم توافق کنند،

نه این‌که در نقش قربانی زندگی کنند. توافق یعنی این‌که گاهی اوقات براساس خواسته‌های خودتان پیش بروید و گاهی اوقات براساس خواسته‌های همسرتان. زوج‌های موفق با هم توافق می‌کنند و همدیگر را به قربانی تبدیل نمی‌سازند. زوج‌های شاد و موفق، همزمان باهم می‌خوابند! تقریبا همه می‌دانند

که داشتن فرزند در هر سنی که باشد، می‌تواند طاقت‌فرسا و خسته‌کننده شود، اما گاهی اوقات مشکل فراتر از این است. متاسفانه حضور فرزند در برخی خانواده‌ها، شرایطی را ایجاد می‌کند که پدر و مادر تمام انرژی خودشان را برای رسیدگی به فرزندشان صرف می‌کنند و از توجه کردن به همدیگر غافل می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های زوج‌های موفق این است که فقط به فرزند توجه نمی‌کنند و برای همدیگر وقت می‌گذارند. در مقابل حرف‌های همسرتان، شنونده خوبی باشید. یکی از متخصصان در این زمینه می‌گوید: «زوج‌هایی که صاحب فرزند هستند، نمی‌توانند به‌راحتی وقت‌شان را در خانه با هم بگذرانند.

وقتی که فرزندان به رخت‌خواب می‌روند، زمان باارزشی در اختیار زوج‌ها قرار می‌گیرد». به نظر متخصصان، زوج‌ها باید در این زمان خصوصی از تلفن همراه و رایانه دور بمانند و سراغ تلویزیون نروند. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید تماشای برنامه مورد علاقه‌تان را از دست بدهید، حداقل به همسرتان اظهار محبت کنید و درباره برنامه تلویزیونی با او هم‌صحبت شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.