تاثیر حفظ وزن در درمان و تسکین کمردرد

تاثیر حفظ وزن در درمان و تسکین کمردرد

از تاثیر حفظ وزن بر بیماریها چه میدانید؟

تسکین کمردرد با نگهداشتن و تاثیر حفظ وزن .در چند دهه اخیر کمردرد گریبانگیر بسیاری از افراد گردیده است که در مطلب زیر راههای بسیاری برای تسکین کمردرد ارائه شده یکی از این راههای پیشنهادی برای این درد حفظ وزن در محدود سالم میباشد که اینکار تا حدودی مشکل میباشد ولی به نوعی مسکن برای درد تلقی می گردد امیدوارم که از مطلب زیر استفاده لازم را ببرید.

کمردرد (به انگلیسی: Low Back Pain) مشکل و شکایت شایعی است که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن روبرو می‌شوند. آمار نشان می‌دهد که ۸۰٪ از افراد در دوران زندگی خود حداقل یک مرتبه به علت کمردرد به پزشک مراجعه کرده‌اند.[۱] اگرچه علت کمردرد در بسیاری از بیماران ازطریق شکایت بیمار، آزمونهای بالینی و آزمایشگاهی و همچنین بخش تصویر برداری پزشکی قابل شناسایی است، ولی به دلیل شایع بودن دردهای ناحیه کمر و عوامل مختلفی که در ایجاد آن نقش دارند، تشخیص علت اصلی به وجود آورنده کمردرد مشکل است.

در ستون فقرات، درصورت ضایعه و درگیرشدن عناصر حساس به درد همانند ماهیچه‌ها و تاندون آنها، رباط‌ها، فاسیا، مفاصل بین مهره‌ای پشتی (مفاصل فاست یا آپوفیزیال)، اعصاب نخاعی و ریشه‌های آنها، عروق خونی و طناب نخاعی به هر دلیلی، احتمال ایجاد درد وجود دارد که ممکن است در همان ناحیه و یا نقاط دورتری به شکل دردهای تیرکشنده احساس گردند.

طبق گزارش منتشرشده در Annals of the Rheumatic Diseases در سال ۲۰۱۴ میلادی، کمردرد بیشتر از هر بیماری و مشکل دیگری باعث ناتوانی افراد در سرتاسر جهان می‌شود. با توجه به این‌که کمردرد در میان سالمندان شایع‌تر است و جمعیت جهان هم رو به پیری می‌رود، این مشکل در دهه‌های بعدی بدتر هم خواهد شد.

در ادامه با بهترین راه‌ها برای تسکین کمردرد آشنا می‌شویم. حفظ وزن در محدود سالم داشتن اضافه‌وزن، خطر شکل‌گیری کمردرد را افزایش می‌دهد. دلیلش این است که وزن اضافی می‌تواند به مفاصل و عضله‌های کمر فشار بیاورد و درنهایت به ایجاد درد منجر شود. ورزش کردن به‌طور منظم، یعنی حداقل ۵ روز در هفته و هر بار به‌مدت ۳۰ دقیقه،

برای جلوگیری از افزایش وزن ضرروی است. علاوه بر این، اگر می‌خواهید که وزن اضافی خودتان را کاهش بدهید و شرایط وزنی خودتان را به محدوده سالم برسانید، رژیم غذایی شما باید حاوی چربی و کالری کمی باشد. اگر کاهش وزن واقعا برای شما سخت است، حتما به پزشک مراجعه کنید تا راهنمایی‌های مناسب را در اختیار شما بگذارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.