تاثیر خواب اضافی بر حافظه افراد مبتلایان به آلزایمر

تاثیر خواب اضافی بر حافظه افراد مبتلایان به آلزایمر

 از تاثیر خواب اضافی چه میدانید؟

در مطلب زیر در مورد بیماری آلزایمر صحبت شده است و همچنین تاثیر خواب اضافی بر این بیماری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و همچنین شما می توانید با استفاده از خواب فراوان حافظه تان را بهبود ببخشید تا بتوانید حافظه بسیار خوبی داشته باشید و از مبتلا شدن مغز به بیماری آلزایمر پیشگیری کنید.

تحقیقات بی شماری به رابطۀ میان خواب و بهبود حافظه اذعان کرده اند. آیا خواب می تواند حافظه را آنقدر بهبود ببخشد که به افراد مبتلا به آلزایمر هم کمک کند؟ این مسأله موضوع تحقیقی است که محققان دانشکدۀ طب دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس بر روی آن کار کرده اند. محققان این داشنگاه،

این تحقیق را بر روی دو گروه از مگس ها انجام دادند. در هر یک از این گروه ها، ژن خاصی از مگس ها را ناتوان کردند تا باعث بروز مشکلات حافظه ای در آنها شود. در یکی از این گروه ها، ناتوان کردن این ژن خاص منجر به بروز یک مرض حافظه ای شد که شبیه به بیماری آلزایمر است.

دکتر شاو و همکارانش که این تحقیق را انجام دادند برای افزایش خواب این مگس ها از ۳ روش متفاوت استفاده کردند. بنا بر آنچه که این محققان گفته اند با این ۳ روش مگس های تحت آزمایش هر روز ۳ تا ۴ ساعت بیشتر می خوابیدند. در پایان تحقیق محققان دریافتند که بدون در نظر گرفتن روش های افزودن خواب ،این خواب اضافی باعث بازگرداندن حافظۀ مگس ها شده است .

بیماری آلزایمر (به انگلیسی: Alzheimer’s disease) که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد. بتدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود. کم‌کم مشکل مسیر یابی پیدا شده و اگر تنها از منزل بیرون برود ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مشکل پیدا می‌کند. بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.