تاثیر داروهای دیابت بر روی بیماری آلزایمر

تاثیر داروهای دیابت بر روی بیماری آلزایمر

منجر شدن بیماری دیابت به آلزایمر

در مطلب زیر در مورد داروهای آلزایمر و دیابت صحبت شده و اینکه محققان دریافته اند که این داروها بر روی یکدیگر تاثیر مثبت دارند و بر روی هم موثر میباشند.

یکی از جدیدترین مطالعات دانشگاه آبردین نشان می‌دهد داروهایی که برای درمان بیماری دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند برای درمان بیماری آلزایمر نیز به کار روند و دقیقا بالعکس این حالت هم امکان‌پذیر است. براساس گزارش مجله Diabetologia، این اولین مطالعه در نوع خود است که نشان می‌دهد بیماری آلزایمر می‌تواند به بیماری دیابت منجر شود،

برخلاف آن‌چه که تا پیش از این تصور می‌شد. در گزارش این مطالعه آمده است که بیماری آلزایمر و بیماری دیابت نوع ۲ شدیدا با هم مرتبط هستند، تا حدی که داروهای مورد استفاده برای کنترل سطح گلوکز خون در بیماری دیابت می‌توانند علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهند و پیشرفت آن را کُند سازند.

این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد که عوارض ناشی از بروز زوال عقل در مغز می‌تواند به شکل‌گیری تغییرات در تعادل گلوکز خون و درنهایت به بیماری دیابت منجر شود. این برخلاف تصور پیشین است که شروع دیابت را به نقص عملکرد در پانکراس یا رژیم غذایی پُرچرب

و سرشار از مواد قندی مرتبط می‌دانست. محققان در طول این مطالعه متوجه شدند که افزایش سطح نوعی ژن که در تولید پروتئین‌های سمی در مغز نقش دارد، نه‌تنها به علائم شبه‌آلزایمر ختم می‌شود، بلکه به شکل‌گیری عوارض ناشی از ابتلا به بیماری دیابت نیز منجر می‌گردد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *