تاثیر داروهای ضدافسردگی بر بیماری‌های التهابی روده

تاثیر داروهای ضدافسردگی بر بیماری‌های التهابی روده

انواع بیماری های روده را نباید با استفاده از داروهای مسکن درمان کنید. پزشکان معتقدند برخی داروهای ضدافسردگی تاثیرات مفیدی بر رفع عارضه های التهابی روده ای خواهند گذاشت همچنین می توانند به درمان اسهال در این بیماران کمک کنند.

دکتر ایوا سیگتی (متخصص رابطه مغز و روده، و مشکلات رفتاری در افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی روده (IBD)) می‌گوید که گزینه‌های در دسترس برای تسکین درد در ناحیه شکم، فقط به مسکن‌های اُپیوئیدی سنتی محدود نمی‌شود. درواقع باید گفت که مسکن‌های اُپیوئیدی، غیر از مواردی که درد به‌علت عمل جراحی به‌وجود می‌آید، خطرات بیشتری نسبت به فوایدشان برای بیماران دارند. این متخصص می‌گوید:

«ما داروهای خاصی در اختیار داریم که می‌توانند به تسکین علائم مربوط به بیماری‌های گوارشی کمک کنند». اضافه کردن بعضی از داروهای ضدافسردگی به برنامه درمانی این افراد، نه‌تنها باعث کاهش درد و بهبود خلق‌وخوی آنان می‌شود، بلکه به درمان اسهال نیز کمک می‌کند. به نظر متخصصان، بسیار مهم است که پزشک شما، همه علائم مرتبط با درد را بشناسد.

اسهال، یبوست، حالت تهوع و استفراغ، همگی در گروه همین علائم قرار می‌گیرند. اهمیت این نکته از آن‌جا نشات می‌گیرد که بعضی از داروهای ضددرد می‌توانند علائم را تسکین بدهند، ‌درحالی که بعضی از آن‌ها باعث تشدید علائم می‌شوند. دکتر سیگتی تاکید می‌کند که «شما باید درد را در نسبت با زمینه همه علائم مربوط به دستگاه گوارش بررسی کنید».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.