تاثیر داروهای ضد روانپریشی بر امراض قندی

تاثیر داروهای ضد روانپریشی بر امراض قندی

برخی داروهای ضد روانپریشی می توانند تاثیرات مخرب زیادی بر مبتلایان به دیابت نوع ۲ بگذارند. از آنجایی که برخی از مصرف کنندگان این داروها کوکان و جوانان می باشند بهتر است از ابتلای این افراد به دیابت نوع ۲ مراقبت و پیشگیری شود.

در تحقیق عظیمی که بر روی کودکان و جوانان انجام گرفته است محققان دریافته اند که آن دست از کودکان و نوجوانانی که از داروهای ضد روان پریشی تجویزی استفاده می کنند در مقایسه با دیگر کوکان و جوانان ۳ برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.از آنجایی که در دهۀ گذشته مصرف این داروهای ضد روان پریشی در میان کودکانو جوانان افزایش یافته است دکتر وین .ای. ری ، پروفسور طب پیشگیرانه در مرکز طب دانشگاه وندربیلت ، و همکارش بر آن شدند تا چنین تحقیقی را انجام داده و مردم را از تأثیرات جانبی ناخواستۀ این داروها آگاه سازند.

در این تحقیق که در مجلۀ JAMA Psychiatry به چاپ رسیده است بیش از ۲۸۰۰۰ کودک و جوان شرکت داشته اند که سن آنها از ۶ تا ۲۴ سال بود و داروهای ضد روان پریشی مصرف می کردند. درپایان، محققان دریافتند که این گروه از کودکان و جوانان در مقایسه با یک گروه از کودکان و جوانان که تعداد آنها بیش از ۱۴۰۰۰ نفر بود و از دیگر داروهای روانپریشی استفاده می کردند ۳ برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *