تاثیر داروی آسپرین بر مشکلات پروستات

تاثیر داروی آسپرین بر مشکلات پروستات

از مزایای مصرف آسپرین چه میدانید؟ این دارو در چه زمینه هایی مفید است؟ برای جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات می توانید از آسپرین کمک بگیرید. مصرف منظم آسپرین  میتواند از شما در برابر انواع بیماری های قلبی و عروقی محافظت میکند.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد در آخرین مطالعات‌شان به نتایج تازه‌ای درباره تاثیر مثبت آسپیرین رسیدند. بررسی آنان نشان می‌دهد مردانی که به‌طور منظم آسپیرین مصرف می‌کنند، ممکن است کمتر با خطر مرگ بر اثر سرطان پروستات مواجه باشند. دکتر کریستوفر آلارد، استاد دانشگاه هاروارد و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیدیم که مصرف منظم آسپیرین بعد از تشخیص سرطان پروستات،خطر مرگ بر اثر این سرطان را حدود ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. البته هنوز زود است که مصرف آسپیرین را برای پیشگیری از سرطان پروستات توصیه کنیم، اما مردانی که در حال حاضر مبتلا به سرطان پروستات هستند و آسپیرین را برای اثرات قلبی-عروقی مصرف می‌کنند، می‌توانند دلیل تازه‌ای برای ادامه مصرف منظم آسپیرین داشته باشند».

ضمنا چون این مطالعه از نوع مشاهده‌ای بوده است، نمی‌توان رابطه علت و معلولی مستقیمی بین استفاده از آسپیرین و خطر مرگ بر اثر سرطان پروستات مطرح کرد. دکتر آلارد معتقد است که توانایی آسپیرین در سرکوب پلاکت‌های خونی، می‌تواند به توضیح چگونگی تاثیر آسپیرین در جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات کمک کند.

 

در مورد آسپرین پیشنهاد می کنیم جهت تکمیل شدن اطلاعاتتان، مطلب زیر را نیز بخوانید:

قرص آسپرین چیست + فواید و عوارض مصرف آسپرین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *