تاثیر داروی استاتین بر مشکلات مغزی

تاثیر داروی استاتین بر مشکلات مغزی

چگونه می توانیم از خطر سکته مغزی در امان بمانیم؟ برخی داروها مانند استاتین در این زمینه به ما کمک خواهند کرد. اگر فشار خون بالا یا چربی خون بالایی دارید بهتر است از داروهای کاهنده این دو عارضه استفاده کنید تا دچار سکته مغزی ناگهانی نشوید.

یکی از جدیدترین مطالعات منتشرشده در Journal of the American College of Cardiology، نتایج تازه‌ای درباره عواقب مصرف نکردن برخی داروها نشان می‌دهد. براساس این گزارش، افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند ولی داروهای استاتین کاهنده کلسترول خون و داروهای فشار خون‌شان را مصرف نمی‌کنند،

با احتمال مرگ بر اثر سکته مغزی مواجه هستند. محققان می‌گویند که کسانی که مبتلا به فشار خون بالا و کلسترول خون بالا هستند، در صورت مصرف نکردن داروهای‌شان، هفت برابر بیشتر با خطر مرگ بر اثر سکته مغزی روبه‌رو می‌شوند. اگر بیماران یکی از این دو نوع دارو را هم کنار بگذارند، باز هم خطر سکته مغزی منجر به مرگ در بین آنان افزایش پیدا می‌کند.

دکتر گلدبرگ، مسئول این مطالعه، می‌گوید: «مردم نیاز دارند تا نسبت به ارتباط بین مصرف این داروها و جلوگیری از بروز سکته مغزی یا سکته قلبی، درک بهتری پیدا کنند». به نظر او، محدود بودن زمان گفتگوی رو در رو بین پزشک و بیمار، باعث کاهش اهمیت این موضوع شده است. البته هزینه داروها نیز ممکن است در این موضوع نقش داشته باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *