تاثیر داشتن همسر شاد در سلامت جسم

تاثیر داشتن همسر شاد و خوشحال در سلامت جسم

تاثیر داشتن همسر شاد

طی تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند داشتن یک همسر شاد و خوشحال تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسم می تواند داشته باشد و بالعکس این موضوع نیز هم وجود دارد که همسر غمگین جسم شریکش را بیمار میکند.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که داشتن همسر شاد و خوش‌حال، برای سلامتی مفید است. گزارشی از این مطالعه در Health Psychology منتشر شده است. این مطالعه شامل حدود ۲ هزار زوج می‌شد که همگی در فاصله سنی ۵۰ تا ۹۴ سال قرار داشتند. محققان از این زوج‌ها پرسش‌های مختلفی را درباره شادی،

سلامتی و ورزش در طول ۶ سال اخیر پرسیده بودند. محققان بعد از ارزیابی نهایی به این نتیجه رسیند که افرادی که دارای همسر شاد هستند، بسیار بیشتر از دیگران اظهار سلامتی می‌کنند. این ارتباط در میان زنان و مردان متاهل، یکسان است و با شادی شخصی خود افراد تفاوت دارد. با این‌حال، محققان فقط نوعی ارتباط را پیدا کرده‌اند،

نه رابطه علت و معلولی مستقیم. ویلیام چاپیک، مسئول مطالعه و از اعضای دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «این یافته، فرضیه‌های پیشین درباره وجود ارتباط بین شادی و سلامتی را تقویت می‌کند و ارتباط اجتماعی ویژه‌ای را نشان می‌دهد. درواقع، داشتن همسر شاد و خوش‌حال می‌تواند سلامت افراد را تقویت کند».

به‌گفته چاپیک، همسران شاد معمولا حمایت اجتماعی بیشتری را از همسرشان انجام می‌دهند. آنان حتی بیشتر از دیگران تلاش می‌کنند تا عادت‌های سالم مثل ورزش کردن منظم، تغذیه سالم و خواب کافی را در همسرشان ترویج کنند. علاوه بر این‌ها، زندگی کردن با یک همسر شاد می‌تواند زندگی را آسان‌تر کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *