تاثیر دود سیگار بر پوسیدگی دندان کودکان

تاثیر دود سیگار بر پوسیدگی دندان کودکان

اثرات دود سیگار بر دندان

در مطلب زیر در مورد یکی دیگر از خطرات زیان بار دود سیگار بر افراد و کودکان صحبت کرده است به گفته محققان دود سیگار می تواند تاثیر مستقیمی بر پوسیدگی دندان کودکان داشته باشد.

محققان می‌گویند اگر سیگاری هستید و فرزند دارید بهتر است سیگارتان را ترک کنید زیرا کودکانی که در ۴ ماهگی در معرض سیگار دست دوم قرار می‌گیرند بیش از سایر کودکان در ۳ سالگی در معرض پوسیدگی دندان هستند. بر اساس پژوهش‌های محققان ژاپنی که مشروح آن در مجله‌ le British Medical Journal منتشر شده است‌

نوزادانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند ۲ برابر دیگر کودکان در معرض پوسیدگی دندان هستند. محققان دانشگاه کویوتو برای اثبات این نظریه ۷۹ هزار کودک که بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ متولد شده بودند‌ را هنگام تولد و در ماه چهارم و هجدهم و ۳ سالگی مورد بررسی قرار دادند.

والدین نیمی از این کودکان سیگاری بودند‌ و نیمی اصلا سیگار نمی‌کشیدند. نتایج تحقیقات نشان داد رابطه مستقیمی بین‌ مواجهه با دود سیگار در ۴ ماهگی و ابتلا زودرس به پوسیدگی دندان وجود دارد. به گفته متخصصان زمانی که در خانواده‌ای والدین سیگار نمی‌کشند احتمال پوسیدگی دندان

در کودک حدود ۱۴ درصد است و زمانی که کودک یک یا دو والد سیگاری دارد اما در معرض دود سیگار نیست این احتمال به ۲۰ درصد و زمانی که کودک در معرض دود سیگار است به ۲۷.۶ درصد می‌رسد. آمار نشان می‌دهد در کشورهای صنعتی تعداد بیشماری از کودکان به پوسیدگی دندان دچار هستند.

آمار این ابتلا در آمریکا به ۲۰.۵ درصد در کودکان ۲ تا ۵ سال‌ و در ژاپن به ۲۵ درصد می‌رسد. دلیل این موضوع مصرف بیش از حد قند‌ها و محدودیت دریافت فلور است. متخصصان می‌گویند کودکان در معرض دود سیگار اسید سیالیک کمتری در دهان ترشح می‌کنند و این موضوع سبب ایجاد پلاک‌های دندانی و پوسیدگی‌ می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.