تاثیر سندرم روده در درد رابطه جنسی

تاثیر سندرم روده در درد رابطه جنسی

رابطه بین سندرم روده با رابطه جنسی دردناک

گاهی وقتها در رابطه جنسی خود احساس درد بسیار شدیدی می کنیم و این علت درد با مراجعه به پزشک معالج پیدا می شود ولی بطور عمده این دردها بعلت سندرم روده تحریک پذیر است.

اگر رابطه جنسی‌تان همیشه لذت‌بخش نیست و حتی منجر به احساس درد می‌شود، باید بدانید که این مسئله فقط محدود به شما نمی‌شود! احساس درد در حین رابطه جنسی، دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها سندرم روده تحریک‌پذیر است. در واقع اگر علاوه بر درد در حین رابطه جنسی،

شایع‌ترین علائم سندرم روده تحریک‌پذیر را داشته باشید مثل دوره‌های انسداد روده، یبوست دوره‌ای و اسهال، احتمال دارد که رابطه‌ای بین این دو مشکل وجود داشته باشد. اولین کاری که باید برای برطرف کردن این مشکل انجام دهید، مراجعه به پزشک متخصص است تا از این طریق با راه‌های مختلف مدیریت سندرم روده تحریک‌پذیر آشنا شوید.

تغییر رژیم غذایی، استفاده از دارو، کاهش استرس و رفتار درمانی، از روش‌هایی هستند که می‌توانند این مشکل را خیلی کم‌تر کنند. به نظر متخصصان، هنوز کسی نمی‌داند که چرا دقیقا این مشکل اتفاق می‌افتد، اما تحقیقات پزشکی نشان می‌دهند که وقتی سندرم روده تحریک‌پذیر درمان شود، درد از ناحیه واژن در حین رابطه جنسی کاهش پیدا می‌کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *